Mobilny Internet to przyszłość!

Mobilny Internet to przyszłość!04.05.2010 12:20
Mateusz Żołyniak

Do niedawno internet w laptopie czy komórce był luksusem dla nielicznych. Jednak, wraz z wejściem tańszych ofert internetu mobilnego u naszych operatorów, sytuacja ta ulegała zmianie. Dostęp do skrzynki pocztowej, przeglądarki internetowej czy popularnych portali społecznościowych z każdego miejsca, niezależnie od sieci WiFi czy LAN staje się coraz popularniejszy wśród użytkowników. Dlatego też wielu analityków zadało sobie pytanie: kiedy liczba użytkowników internetu mobilnego przerośnie liczbę osób korzystających z internetu stacjonarnego?

Do niedawno internet w laptopie czy komórce był luksusem dla nielicznych. Jednak, wraz z wejściem tańszych ofert internetu mobilnego u naszych operatorów, sytuacja ta ulegała zmianie. Dostęp do skrzynki pocztowej, przeglądarki internetowej czy popularnych portali społecznościowych z każdego miejsca, niezależnie od sieci WiFi czy LAN staje się coraz popularniejszy wśród użytkowników. Dlatego też wielu analityków zadało sobie pytanie: kiedy liczba użytkowników internetu mobilnego przerośnie liczbę osób korzystających z internetu stacjonarnego?

Odpowiedzi na to pytanie, spróbowali ostatnio udzielić analitycy ze znanej i cenionej firmy Morgan Stanley. Jak sądzą ich eksperci, już w ciągu najbliższych pięciu lat liczba osób, które korzystają z internetu mobilnego przewyższy liczbę użytkowników standardowego „kablowego dostępu do Sieci”. Co więcej, wzrost mobilnych użytkowników Internetu rośnie nawet szybciej, niż liczba desktopowych userów.

W krajach dobrze rozwiniętych (Europa Zachodnia, Stany Zjednoczone czy Japonia) dostęp do sieci 3G ma już ponad 95% abonentów. Według prognoz, jeszcze w tym roku 21% świata znajdzie się w zasięgu sieci 3G, a to dopiero początek i kolejne lata mają przynieść znaczący wzrost i wejście nowego standardu 4G, który testowany jest już także w Polsce.

Głównym powodem wzrostu popularności bezprzewodowej łączności są nowoczesne telefony komórkowe, których głównym środowiskiem pracy jest Internet i bez dostępu do którego tracą one ponad 70% swojej użyteczności. Stały dostęp do skrzynki pocztowej z każdego miejsca, możliwość szybkiego sprawdzenia informacji w Google czy dostęp do ulubionego portalu społecznościowego z poziomu telefonu komórkowego to rzeczy, bez których coraz więcej użytkowników nie wyobraża sobie komórki (nie tylko smartfonów).

Warto na chwilę zatrzymać się przy wspomnianych portalach społecznościowych, które przeżywają obecnie prawdziwy rozkwit. Trend ten zauważyli nie tylko analitycy, ale także producenci telefonów komórkowych i sami twórcy serwisów internetowych, którzy starają się maksymalnie ułatwić mobilny dostęp do portali jak Facebook, Nasza-klasa czy Twitter. Już niemal wszystkie serwisy społecznościowe mają swoje wersje komórkowe. Nawet najtańsze modele telefonów, wyposażone są w dedykowane aplikacje, umożliwiające szybki dostęp do Facebooka czy Twittera. Nie dziwi więc fakt, że serwisy społeczne nazywane są obecnie nowym sposobem komunikacji, który dopełnia połączenia głosowe, wiadomości SMS czy maile. W końcu wystarczy napisać coś na Śledziku czy tablicy Facebooka, aby wszyscy nasi znajomi dowiedzieli się co robimy.

To jednak nie wszystko. Internet w komórce to także stały dostęp do sklepów z aplikacjami, jak AppStore, Android Market czy Ovi Store. Co daje dostęp do tych platform? Komórkowe aplikacje są często bardziej zaawansowane niż programy, które są dostępne na komputery stacjonarne. Najlepszym tego przykładem są coraz popularniejsze darmowe mapy Google czy mapy Ovi, dzięki którym możemy szybko odnaleźć się w nieznanym miejscu lub aplikacje wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość (augmented reality). Programy takie, jak Layar czy Wikitude na obraz z kamery nanoszą pobrane z internetu informacje o ruchu ulicznym, zabytkach, pubach, restauracjach i urzędach. Wystarczy skierować obiektyw telefonu na interesujący obiekt, by uzyskać wszystkie potrzebne informacje na jego temat.

Na koniec wspomnę jeszcze o najważniejszym czynniku, który umożliwia wzrost liczby użytkowników internetu mobilnego, czyli operatorach komórkowych. To dzięki ciągle malejącym stawkom za pakiety danych, nawet osoby młode, pozbawione stałego źródła dochodu, mogą pozwolić sobie na wykupienie za parę złotych pakietu danych, który wykorzystają na aktualizacje i sprawdzanie swojego profilu na portalach społecznościowych czy rozmowę przy użyciu komunikatorów korzystających z VoIP.

Już teraz internet mobilny jest szalenie popularny na naszym rynku, a to dopiero początek. Dlatego śmiało możemy napisać, że komórkowy internet to przyszłość. Oczywiście, mając na myśli „komórkowy” nie wolno zapomnieć o netbookach i smartbookach, które coraz częściej w standardzie mają montowane sloty kart SIM, umożliwiające dostęp do sieci 3G.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.