Najbardziej wkurzające rzeczy w wyszukiwarce Google [TOP 7]

Najbardziej wkurzające rzeczy w wyszukiwarce Google [TOP 7]24.11.2010 18:14
Wkurzony (Fot. Flickr/bark/Lic. CC by)

Sądzisz, że wyszukiwarka Google jest doskonała? Nic bardziej mylnego! Nawet najbardziej dopracowany produkt bywa irytujący. Sprawdź, co zawalili projektanci interfejsu Google'a.

Skróty klawiaturowe

Skrót (Fot. Flickr/NatalieMaynor/Lic CC by)
Skrót (Fot. Flickr/NatalieMaynor/Lic CC by)

Możliwość wygodnego nawigowania bez pomocy myszki jest czasami bardzo przydatna. Irytuje jednak fakt, że Google nie pamięta zaznaczonego ostatnio linku, gdy wracasz do strony z wynikami wyszukiwania.

Przewijanie wyników wyszukiwania

Scroll (Fot. Flickr/jetalone/Lic. CC by)
Scroll (Fot. Flickr/jetalone/Lic. CC by)

Kolejną niedogodnością po powrocie do strony z wynikami wyszukiwania jest konieczność jej ponownego przewijania, aby znaleźć link, z którego przed chwilą się skorzystało. To drobnostka, ale o ile wygodniej byłoby kontynuować lekturę listy wyników od miejsca, w którym się wcześniej skończyło.

Personalizacja wyników

Personalizacja (Fot. Flickr/piermario/Lic. CC by-nd)
Personalizacja (Fot. Flickr/piermario/Lic. CC by-nd)

Personalizacja jest niekiedy zbyt natarczywa, zastępując wartościowe wyniki linkami, które z różnych względów Google uznało za szczególnie istotne. Na szczęście można ją wyłączyć.

Google Instant Preview 

Szybki podgląd (Fot. Flickr/Robbie1/Lic. CC by)
Szybki podgląd (Fot. Flickr/Robbie1/Lic. CC by)

Jeśli chcesz skopiować fragment opisu pod linkiem dotyczącym poszukiwanej frazy, klikając, zaczniesz przy okazji przełączać podgląd danej strony. Pojawiające się i znikające okienko podglądu potrafi być irytujące.

Różnice w wynikach

Jeżeli ograniczysz poszukiwania do odwiedzonych stron, a następnie ponowisz wyszukiwanie za pomocą Historii Online, uzyskasz różne wyniki :D.

Cudzysłowy

Cudzysłów przydaje się podczas wyszukiwania dokładnej frazy. Problem zaczyna się wtedy, gdy szukasz frazy faktycznie, "naturalnie" zawierającej cudzysłów – Google nie zwraca na niego wtedy uwagi.

Linki z jednej domeny

Sceptycyzm (Fot. Flickt/Hello Turkey Toe/Lic. CC by-sa)
Sceptycyzm (Fot. Flickt/Hello Turkey Toe/Lic. CC by-sa)

W wielu przypadkach Google podaje w wynikach wyszukiwania zbyt wiele linków pochodzących z jednej domeny. Podczas poszukiwania wartościowych informacji wielokrotne odwoływanie się do tego samego źródła może wyglądać głupio, a nawet być przyczyną błędu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.