Najlepsze reklamy wirusowe. Jak firmy nabierają internautów? [TOP 10 wideo]

Najlepsze reklamy wirusowe. Jak firmy nabierają internautów? [TOP 10 wideo]06.06.2011 09:22
Zapomniany pluszak czy nietypowa reklama? (Fot. Flickr/Simczuk/Lic. CC by-sa)

Internet to doskonałe środowisko dla marketingu wirusowego. Błyskawiczna komunikacja i łatwość dzielenia się treściami sprawiają, że dobrze zrobiony viral rozprzestrzenia się błyskawicznie. Przekonaj się, które popularne w Sieci filmiki okazały się sprytnie zrobionymi reklamami.

Niedźwiedź na przystanku

Film ukazujący niedźwiedzia wyjadającego śmieci na przystanku autobusowym w Singapurze zainteresował nie tylko internautów. Reklama zwróciła uwagę singapurskiego ogrodu zoologicznego. Zarząd ZOO przekonany, że po ulicach miasta grasują niedźwiedzie, wysłał na ulice patrole wyposażone w broń z nabojami usypiającymi.

Zareagowała również policja – funkcjonariusze odwiedzili stację telewizyjną, która jako pierwsza pokazała nagranie ze spotkania z niedźwiedziem.

Stojący za nagraniem koncern Philips lepszej reklamy nie mógł sobie wymarzyć – film okazał się początkiem kampanii reklamowej nowych maszynek do golenia.

how to hack video screens on times square

W marcu Sieć obiegła wiadomość o niesamowitym wyczynie – jeden z internautów za pomocą iPhone’a wyposażonego w specjalny nadajnik przejął kontrolę nad ekranami reklamowymi na Times Square.

Choć część komentujących z rezerwą podchodziła do tego osiągnięcia, umieszczony w Sieci film wydawał się dość przekonujący - nawet gdy uwzględnimy, że sygnał do tajemniczego przekaźnika wysyłany był przez gniazdo audio ;).

Niestety, spot nie był prawdziwy. Wideo okazało się reklamą filmu „Jestem Bogiem” ze znanym z „Kac Vegas” Bradleyem Cooperem i Robertem De Niro.

"Street View Birth" (English version)

Kamery samochodów Google’a coraz częściej traktowane są jak zło konieczne, o czym świadczą protesty mieszkańców i interwencje lokalnych władz, zaniepokojonych zagrożeniem prywatności.

Osobą, która - jak się wydawało - będzie kiedyś miała najwięcej do powiedzenia na temat braku prywatności, mogło być dziecko uchwycone przez obiektyw Google’a w chwili narodzin.

Jak się później okazało, była to misternie zaplanowana akcja niemieckiej agencji reklamowej, która po zdobyciu przez zdjęcie dużej popularności upubliczniła film opisujący kulisy mistyfikacji.

Walk on water (Liquid Mountaineering)

Chodzenie po wodzie od tysiącleci uznawane jest za nieodłączny atrybut boskości. Czy technologia jest w stanie zapewnić tę możliwość zwykłym śmiertelnikom?

Okazuje się, że tak – odrobina praktyki i odpowiednie buty działają cuda. Czy ktokolwiek może w to wątpić, widząc wszystko na filmie? ;) Klip okazał się reklamą brytyjskiej firmy odzieżowej Hi-Tec.

The Last Exorcism - BEST OF Chatroulette reactions

Chatroulette to serwis umożliwiający wideorozmowy z przypadkowymi internautami. Rozmówcy mogą w każdej chwili zrezygnować z konwersacji i zacząć ją z kolejną osobą. Strona założona w 2009 roku przez licealistę Andrieja Ternowskiego szybko zdobyła sporą popularność.

Co zrobilibyście, gdyby siedząca po drugiej stronie dziewczyna zaczęła się rozbierać? Sądzę, że niewielu użytkowników serwisu przełączyłoby ją na innego rozmówcę. Na spragnionych wrażeń internautów czekała jednak niespodzianka...

Przeprowadzona w serwisie Chatroulette kampania reklamowała film „Ostatni Egzorcyzm”.

Bike Hero

W Sieci znajdziemy wiele filmów, w których swoimi osiągnięciami popisują się wirtuozi Guitar Hero. Gra wideo nie musi jednak oznaczać siedzenia w domu i wpatrywania się w ekran.

Jeden z graczy postanowił przenieść Guitar Hero do realnego świata. Aby nie popadać w rutynę, wykorzystał do tego celu... rower. Trzeba przyznać, że synchronizacja prędkości jazdy z muzyką robi wrażenie ;).

Jak nietrudno zgadnąć, film okazał się reklamą Guitar Hero.

Ass Cam

Były już eksperymenty polegające na filmowaniu świata z perspektywy tyłu głowy, ale pomysł przedstawiony przed dwie dziewczyny z Los Angeles – mimo pewnej wtórności  - wydaje się bardziej zabawny.

Dziewczyny ruszyły na pieszą wędrówkę wyposażone w Ass Cam – kamery przymocowane do pośladków i uwieczniły świat z tej dość niskiej perspektywy ;).

Obrońcy moralności mogli odetchnąć z ulgą – obiekty długich spojrzeń przechodniów były odziane w obcisłe dżinsy, a film powstał z inicjatywy firmy Levi’s.

Butterfly Attack

O tym, jak niebezpieczne mogą być ptaki, przed laty przekonywał nas Alfred Hitchcock. Całkiem niedawno ostrzeżenie powtórzyli twórcy gry Angry Birds. Umieszczony w Sieci film przedstawia kolejne latające niebezpieczeństwo – motyle.

Zagrożenia ze strony tych krwiożerczych bestii doświadczył pewien nieszczęśnik, bezskutecznie opędzający się przed chmurą motyli.

Film okazał się reklamą firmy Qualcomm, zajmującej się m.in. komunikacją bezprzewodową i procesorami.

Photocopy Romance

Choć skaner wydaje się nie mieć wiele wspólnego z uczuciami, okazuje się, że za pomocą tego urządzenia można stworzyć niebanalny film o miłości ;).

Ciekawy pomysł i udana realizacja sprawiają wrażenie intrygującej, amatorskiej produkcji. W rzeczywistości jest to dyskretna i – moim zdaniem świetna – reklama okularów Ray Ban.

Krok za krokiem

Co potrzeba, aby wykonać film, który stanie się przebojem? Okazuje się, że sprzęt do zrobienia profesjonalnej reklamy wielu z nas ma w swoich domach.

Wystarczą kątomierz, statyw i miara metrowej długości. I jakiś aparat fotograficzny – w tym przypadku był to Canon EOS  5D Mark II, ale tańsze rozwiązania powinny dać efekt niewiele gorszy ;).

Podróż przez Amerykę to kolejna w tym zestawieniu reklama firmy Levi’s. Na poniższym filmie możecie zobaczyć, jak ją tworzono.

Walk Across America - Behind the Scenes

To tylko niektóre z pomysłowych virali. Jeśli znacie inne ciekawe filmy, które okazały się reklamami, podzielcie się nimi w komentarzach.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.