Nieudane produkty Google'a, które powinny odejść do lamusa [TOP 8]

Nieudane produkty Google'a, które powinny odejść do lamusa [TOP 8]31.01.2011 12:41
Muzeum (Fot. Flickr/losmininos/Lic. CC by)
Mariusz Kosakowski

Nowy dyrektor generalny Google'a Larry Page będzie musiał zapewne wybrać, które projekty firmy utrzymać przy życiu, a które oddać do muzeum. Może mu w tym delikatnie pomożemy? ;)

Knol

Knol
Knol

Knol to serwis internetowy, który miał stać się konkurencją dla Wikipedii.

Autorzy, by publikować materiały w encyklopedii Google’a, muszą podać swoje dane osobowe i posiadane kwalifikacje z określonej dziedziny wiedzy.

Za swoje materiały otrzymują wynagrodzenie pochodzące z reklam AdSense, które są wyświetlane przy publikowanych artykułach.

Model ten jednak nie sprawdza się. Po dwóch latach działalności w treści serwisu jest bardzo dużo błędów.

Orkut

Orkut
Orkut

Orkut to serwis społecznościowy, który jest szczególnie popularny w... Brazylii. Serwis wystartował 19 stycznia 2004 roku, swoją nazwę wziął od inżyniera pracującego w Google'u.

Orkut na razie nie stanowi żadnej konkurencji dla Facebooka. Google nie zdecydował się na zamknięcie serwisu, powód to zbyt duża liczba użytkowników.

Gigant z Mountain View powinien jednak podjąć radykalną decyzję. Nie ma obecnie żadnego pomysłu na rozwój Orkuta.

Google Buzz

Google Buzz
Google Buzz

Boutiques

Boutiques
Boutiques

Google to głównie wyszukiwarka, ale także blogi, wiadomości, źródło artykułów naukowych – Google Scholar. To wszystko służy szeroko pojętemu porządkowaniu informacji. Inna tematyczna usługa firmy to Boutiques.

Serwis jest przeznaczony głównie dla płci piękniej. Za jego pośrednictwem można kupić biżuterię, ubrania, buty, torby i inne akcesoria.

Jest to bardzo wąska działka i w niej samej jest problem. Panie raczej nie zostaną gorącymi fankami tego rodzaju zakupów, gdyż Google nie jest znaną marką w świecie mody.

Auto, które jeździ samo

Google Auto (Fot. Flickr/Ville.fi/Lic. CC by)
Google Auto (Fot. Flickr/Ville.fi/Lic. CC by)

Nikt do końca nie rozumie, dlaczego Google zdecydował się na skonstruowanie samochodu, który nie potrzebuje kierowcy. Jedyna odpowiedź, jaka się nasuwa, to: bo mógł.

Firmie brakuje jednak motoryzacyjnego know-how i dlatego powinna dać sobie na tym polu spokój.

Chrome OS

Chrome OS
Chrome OS

Chrome OS był dawniej określany mianem rewolucji. Problem polega na tym, że wszystko to, co ma ten system, oferuje także Android.

Można na nim uruchamiać nie tylko internetowe usługi - OS ma zaplecze składające się z ponad 100 tys. aplikacji. Dziennie jest instalowany na 300 tys. urządzeń.

Google TV

Google TV
Google TV

Rynek reklam telewizyjnych jest potężny i nie dziwi fakt, że Google ma chęć na kawałek tego tortu. Dlatego powstała Google TV – platforma oprogramowania dla set-top boksów.

Oparta jest na platformie Google Android i opracowane razem z firmami Sony, Logitech czy Intel. Projekt został oficjalnie zaprezentowany 20 maja 2010 roku. Na skale międzynarodową ma ruszyć w tym roku.

Dlaczego Google TV może nie przetrwać? Z tego względu, że układający się wygodnie przed telewizorem ludzie chcą biernego odpoczynku, a nie surfowania po Sieci. Dodanie choćby klawiatury nie zadziała.

Google Health

Google Health
Google Health

Cel ambitny, z wykonaniem trochę gorzej. Google Health to projekt, który zbiera dane na temat zdrowia użytkowników. Informacje trzeba jednak wprowadzać ręcznie, co zajmuje dużo czasu.

Poza tym po co to robić, skoro firmy ubezpieczeniowe już takimi danymi dysponują. Dodatkowo użytkownicy boją się o swoją prywatność.

Źródło: BusinessInsider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.