Nowy Gmail denerwuje użytkowników. Jakie są z nim problemy?

Nowy Gmail denerwuje użytkowników. Jakie są z nim problemy?04.11.2011 12:19
Stare faktycznie jest lepsze? (Fot. Flickr/Steve 2.0/Lic. CC by-sa)
Michał Michał Wilmowski

Użytkownicy usług Google'a wciąż próbują dojść do siebie po wielkich zmianach. Okazuje się, że nie tylko ci, którzy korzystają z Google Readera, mają z tym problem.

Użytkownicy usług Google'a wciąż próbują dojść do siebie po wielkich zmianach. Okazuje się, że nie tylko ci, którzy korzystają z Google Readera, mają z tym problem.

Używacie Gmaila? Ja korzystam z klienta pocztowego, więc nowy interfejs poczty Google'a nie rozpala mnie tak bardzo jak zmiany w czytniku. Przyjrzałem się jednak problemom wymienionym przez Huffington Post i muszę przyznać, że niektóre zmiany mogą być naprawdę denerwujące.

Wielkie ikony bez opisów

W starym Gmailu było pięć najważniejszych opcji u góry: Archiwizuj, Zgłoś spam, Usuń, Przenieś do, Etykiety. Teraz każdy e-mail ma te same opcje, ale zabrano użytkownikom słowne opisy. Zostały same ikony, które niekoniecznie od razu kojarzą się tak jak powinny.

Niby po  najechaniu na ikonę można zobaczyć jej opis, ale kto ma czas na sprawdzanie wszystkich ikon po kolei? Niedługo użytkownicy pewnie zapamiętają, która ikona gdzie się znajduje i będą w nie trafiać bez problemu, ale teraz mają prawo poczuć się pogubieni.

Reklamy między e-mailem a ikonami

Jest też reklama powyżej Odebranych. I pomyśleć, że jeszcze niedawno Google miał politykę niedenerwowania użytkowników dużymi, kolorowymi reklamami. Pamiętacie te czasy?

Ale czemu zabrali kursor?

Czemu ma służyć ta zmiana, nie mam pojęcia.

Wolisz czat czy gadżety?

Fot. Huffington Post
Fot. Huffington Post

Problemów zresztą jest więcej. Na moim Gmailu na przykład nie da się dzisiaj w ogóle pracować. Kiedy wypróbowywałem na własnej skórze, co nie działa, przestało mi się cokolwiek odświeżać, a u góry zobaczyłem komunikat: "Ups... system napotkał problem (#000). Ponowienie próby nastąpi w ciągu 4:30...".

Potem zostałem z jakiegoś powodu wylogowany. Machnąłem ręką i wróciłem do mojego klienta pocztowego. Widać nowego Gmaila stworzono tylko po to, żeby denerwował użytkowników.

Źródło: Huffington Post

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.