OSVR - Razer też wchodzi na rynek wirtualnej rzeczywistości. Otwarta platforma dla wszystkich chętnych!

OSVR - Razer też wchodzi na rynek wirtualnej rzeczywistości. Otwarta platforma dla wszystkich chętnych!07.01.2015 15:06
Adam Bednarek

Open-Source Virtual Reality to nie tylko gogle do wirtualnej rzeczywistości. To także platforma, która pozwoli twórzyć gry w VR. Razer nie rzuca rękawicy Oculus Rift, tylko przyciąga czym innym.

Wirtualna rzeczywistość

Na rynku akcesoriów do wirtualnej rzeczywistości tłok jest coraz większy. Na początku firmy zachłysnęły się boomem na Oculus Rift i zaczęły tworzyć konkurentów. Niektórzy jednak poszli do rozum głowy i zdali sobie sprawę z tego, że walka z Oculus Rift to starcie z góry skazane na porażkę. Oculus Rift ma nazwę i przede wszystkim Facebooka za plecami.

Dlatego też Samsung tworząc swoje gogle zaprosił do współpracy… twórców Oculus Rift.

Na pozór to konkurencyjne urządzenia, jednak można przypuszczać, że nie będą wchodziły sobie w drogę. Oculus Rift celuje w użytkowników stacjonarnych, a Samsung, przynajmniej na razie, skupia się na rozwoju swojego, mobilnego ekosystemu. Sądzę, że ewentualny konflikt może dotyczyć nie tyle walki o klientów, co – zwłaszcza na początku - o zainteresowanie twórców oprogramowania.

W kogo celuje Razer? Wygląda na to, że w małe, niezależne ekipy, które także chciałyby tworzyć gry wykorzystujące wirtualną rzeczywistość, ale nie mają odpowiedniego wsparcia.

OSVR od Razer - nie tylko Oculus Rift

OSVR Hacker Kit to nie tylko gogle do wirtualnej rzeczywistości, ale przede wszystkim otwarta, darmowa i według zapewnień Razera prosta w obsłudze platforma, za pomocą której będzie można tworzyć własne gry. I nie tylko, bo OSVR SDK wykorzystać będzie można także do wykonania aplikacji “dla dowolnych systemów operacyjnych”.

Platforma do tworzenia będzie darmowa, gogle - już nie. Ale ich cena i tak nie powinna nikogo przerazić, bo urządzenie wyceniono na 200 $. Premiera sprzętu w czerwcu 2015 roku, platforma OSVR SDK wszystkim chętnym udostępniona zostanie w lipcu. Niektórzy twórcy już z niej korzystają.

Specyfikacja gogli OSVR

Moduł HMD:

Sensor ze zintegrowanym akcelerometrem, żyroskopem oraz kompasem

Zewnętrzne złącza USB 3.0 dla dodatkowych akcesoriów

Dodatkowe złącza 2x USB 3.0 do podłączenia wewnętrznych rozszerzeń

FPGA dla maksymalnej personalizacji

Wyświetlacz:

5,5” FHD z płaskim okablowaniem oraz ramką umożliwiającej stosowanie wymiennych paneli

Rozdzielczość FHD 1080x1920 z 60 klatkami na sekundę i 401 ppi

Dodatkowa ramka umożliwia stosowanie wymiennych paneli

Moduł optyczny:

System Near-eye z dwuelementową optyką asferyczną, zapewniająca doskonałą jakość

obrazu z minimalnymi zniekształceniami

Panoramiczne pole widzenia 100° (90° pion. x 90° poz.)

Niezależne ustawienie dioptrii oraz odległości między źrenicami (IPD) do wygodnego

użytkowania bez okularów

OSVR SDK - każdy może być twórcą VR

Trzeba przyznać, że pomysł Razera jest ciekawy. Tym bardziej że gry i aplikacje stworzone za pomocą OSVR SDK i tak działać będą na Oculus Rift i innych goglach do wirtualnej rzeczywistości. Razer się nie zamyka, Razer się otwiera. Inne firmy mogą więc ten pomysł popierać, bo korzyść dla nich jest oczywista - im więcej produkcji VR powstanie, tym większe zainteresowanie goglami i lepsza sprzedaż sprzętu. Wszyscy korzystają.

Ciekawy jestem efektów. Coraz więcej urządzeń, coraz więcej narzędzi. Swego czasu obawiałem się, że wirtualna rzeczywistość może być jak kontrolery ruchu czy telewizory i gry 3D - dużo szumu, bardzo mało ciekawych efektów. Wsparcie jest gigantyczne, więc być może uda się uniknąć błędów.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.