Polacy buntują się przeciwko Apple, Ameryka nabija się z iPada

Polacy buntują się przeciwko Apple, Ameryka nabija się z iPada28.01.2010 11:52
Andrzej Biernacki

Apple ma chyba najbardziej lojalnych klientów na świecie. Wielu z nich broniłoby produktów z nadgryzionym jabłuszkiem do ostatniego tchu. Okazuje się jednak, że nawet najbardziej zagorzałych fanów można przekonać do buntu ;).

Apple ma chyba najbardziej lojalnych klientów na świecie. Wielu z nich broniłoby produktów z nadgryzionym jabłuszkiem do ostatniego tchu. Okazuje się jednak, że nawet najbardziej zagorzałych fanów można przekonać do buntu ;).

Polscy wielbiciele iPhone'ów i iPodów domagają się uruchomienia w naszym kraju wirtualnego sklepu muzycznego iTunes. W USA działa on od 2003 roku i jest obecnie największym serwisem z legalną, płatną muzyką w sieci. Oferuje również filmy.

Apple od dawna jest obecne na polskim rynku. Sprzedaje sporo iPodów i laptopów. Z dużym opóźnieniem wprowadziło na nasz rynek iPhone'a. Użytkownicy tych produktów nie mogą jednak legalnie korzystać z iTunes Store.

Amerykańska korporacja nie sprzedaje u nas cyfrowej muzyki, bo nie odpowiada jej sytuacja prawna oraz kłopoty z ZAIKS-em. Te tłumaczenia nie trafiają jednak do klientów Apple nad Wisłą. Dlatego zorganizowali oni akcję "We Want iTunes". Powstała strona internetowa, która ma już prawie 1 500 fanów w Facebooku.

Fani iPodów wyraźnie wzorują się na inicjatywie klientów Microsoftu, która wystartowała tydzień temu. Użytkownicy konsol zażądali od Redmond udostępnienia w Polsce usługi Xbox Live.

Akcja "We Want iTunes" pokazuje, że wbrew stereotypom użytkownicy produktów Apple nie są zaślepionymi fanatykami. To świadomi i wymagający konsumenci, którzy zapłacili za swoje ulubione gadżety sporo pieniędzy.

Coraz większy dystans do firmy Steve'a Jobsa mają także amerykańscy klienci. Po wczorajszej premierze tabletu Apple zaczęli nawet nabijać się z jego nazwy. Wiele kobiet zwróciło uwagę na to, że słówko "pad" oznacza w amerykańskim slangu podpaskę ;).

W gorących tematach Twittera pojawiło się hasło "iTampon". Oprócz tego popularny serwis mikroblogowy zapełnił się negatywnymi opiniami na temat urządzenia. Wytykano brak Flasha, kamerki oraz wielozadaniowości.

Świetna parodia reklamy iPada jest dostępna w YouTube :P. Co ciekawe, wisi tam od 2006 roku! Trafili w dziesiątkę ;).

iPad

Największym dystansem do Apple wykazali się oczywiście Chińczycy. Wydali klona iPada trzy miesiące przed jego oficjalną premierą. W przeciwieństwie do nowego pseudogadżetu Apple P88 ma trzy porty USB i jest wielozadaniowy :).

Aktualizacja:

Hitler reaguje na premierę iPada. Jedna z lepszych parodii ;).

Źródło: "Chip"

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.