Polacy kupili ponad 200 telewizorów QLED 8K

Polacy kupili ponad 200 telewizorów QLED 8K30.10.2019 17:00
Informacje Prasowe

W okresie od stycznia do września br. polscy widzowie kupili ponad 200 telewizorów Samsung QLED 8K. Dane te potwierdzają, że na rynku jest zapotrzebowanie na innowacje i jakość obrazu, która do niedawna była tylko marzeniem.

  • W Polsce w okresie od stycznia do września br. klienci kupili ponad 200 telewizorów QLED 8K.
  • Ponad połowa tej sprzedaży – 120 sztuk – to modele o przekątnej 75 cali i więcej.
  • Firma Samsung była pierwszym na świecie producentem, który w 2018 roku wprowadził do sprzedaży telewizor QLED 8K.
  • Szacuje się, że globalny rynek telewizorów 8K w ciągu trzech najbliższych lat wzrośnie 13-krotnie – do ok. 2,8 mln sztuk w 2022 roku.

Jak pokazują dane, w okresie od stycznia do września telewizor Samsung QLED 8K zaczął dostarczać najwyższej jakości rozrywki w dwustu polskich domach. Co ciekawe, 60 proc. tej sprzedaży – 120 sztuk – to modele o przekątnej 75 cali i więcej. W przypadku tak wysokiej rozdzielczości im większy ekran, tym bardziej spektakularne efekty, a użytkownicy doskonale zdają sobie z tego sprawę.

Przez kilka ostatnich lat znacząco zmienił się rynek i podejście klientów do innowacji technologicznych, także w odniesieniu do telewizorów. Na potwierdzenie wystarczy porównać dane. Kiedy Samsung przed ośmioma laty wprowadził do sprzedaży przełomowy pierwszy telewizor 4K S9 o przekątnej 85 cali, w okresie dziewięciu miesięcy w Polsce sprzedało się około 30 egzemplarzy. Zestawienie tego z zainteresowaniem QLED 8K – 200 sprzedanych telewizorów, w tym 120 sztuk modeli 8K o przekątnej co najmniej 75 cali – pokazuje skalę tych zmian.

QLED 8K zadebiutował w Polce w drugiej połowie 2018 roku. Samsung był pierwszym producentem, który wprowadził telewizor QLED 8K do szerokiej sprzedaży. W tym roku na rynku jest już dostępna druga generacja tego produktu, model Q950R.

"Pierwsze, a już tak dobre wyniki sprzedaży telewizorów QLED 8K w Polsce potwierdzają, że jesteśmy gotowi na kolejną rewolucję w jakości obrazu" – uważa Grzegorz Stanisz, szef działu RTV Samsung Electronics Polska. „Pamiętajmy, że nasz QLED 8K to nie tylko rozdzielczość. Na wrażenia z oglądania wpływ ma szereg technologii, takich jak na przykład sztuczna inteligencja i inteligentne skalowanie, jasność czy natężenie kolorów oraz intuicyjny Smart TV. Samsung po raz kolejny potwierdził, że umiejętnie łączy innowacyjność z myśleniem o zmieniających się potrzebach klientów” – stwierdził Grzegorz Stanisz.

Co wyróżnia telewizor QLED 8K?

Rozdzielczość 8K (7680×4320) oznacza, że 33 miliony pikseli pracują na niesamowite wrażenia z oglądania. Jednak kluczem do zrozumienia wartości użytkowej QLEDa 8K jest funkcja Inteligentnego Skalowania do 8K, która pozwala nadać nowe życie materiałom w niższej rozdzielczości. Dzięki temu widzowie, aby cieszyć się świetną jakością obrazu, nie muszą szukać contentu 8K – telewizor poprawia obraz w czasie rzeczywistym, tak aby na dużym ekranie był pełen kolorów i szczegółów.

QLED 8K ma do zaoferowania znacznie więcej. Wrażenia podczas oglądania potęguje Bezpośrednie Strefowe Podświetlenie. Jest to zaawansowana technologia, dzięki której czerń jest bardziej nasycona a kontrast realistyczny. Komfort oglądania zwiększa Ultra Szeroki Kąt Widzenia. Zastosowanie dodatkowej warstwy rozpraszającej światło sprawia, że obraz z każdego miejsca będzie wyglądał tak samo dobrze.

Obecnie w ofercie firmy Samsung znajduje się seria telewizorów QLED 8K Q950R o przekątnych ekranu 55, 65, 75, 82 i 98 cali.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.