Problem z ciągłym ładowaniem telefonu?

Problem z ciągłym ładowaniem telefonu?06.12.2011 21:00
NOKIA X1-01 (fot.: materiały producenta)
Kira Czarczyńska

Wraz z rozwojem techniki i upchnięciem w popularnych aparatach telefonicznych mnóstwa dodatkowych funkcji, baterie zaczęły trzymać coraz krócej. W tej chwili standardem jest ładowanie codziennie, czy co 2-3 dni jak dobrze pójdzie. Czasami jest to jednak dość trudne. Co można z tym zrobić?

Wraz z rozwojem techniki i upchnięciem w popularnych aparatach telefonicznych mnóstwa dodatkowych funkcji, baterie zaczęły trzymać coraz krócej. W tej chwili standardem jest ładowanie codziennie, czy co 2-3 dni jak dobrze pójdzie. Czasami jest to jednak dość trudne. Co można z tym zrobić?

Na co dzień problem jest niewielki: podłączamy sobie telefon na noc do ładowarki (ekolodzy - nie krzyczcie, i tak wszyscy to robią i robić będą) i rano jest on gotowy do użytku. Kłopoty zaczynają się dopiero wtedy, kiedy na przykład:

  • bardzo dużo korzystamy z telefonu - wykonujemy długie rozmowy, wysyłamy i odbieramy co chwilę SMS-y, etc.
  • wyjeżdżamy na weekend gdzieś, gdzie dostęp do prądu jest mocno ograniczony,
  • używamy telefonu głównie do odbierania rozmów - zwykle więc leży gdzieś na biurku i nie zawsze pamiętamy, że należy go regularnie ładować.

Oczywiście, producenci telefonów wiedzą o tym problemie i starają się proponować klientom także modele, w których bateria jest trochę bardziej wytrzymała. Przeważnie jednak, jeśli jest to aparat nowszego typu i bardziej rozbudowany, pojemna bateria nie tylko zaburza jego estetykę, ale także znacznie podnosi koszt.

Zamówiłam sobie jednak właśnie coś, co wydaje się niezłym rozwiązaniem problemu.

NOKIA X1-01 Dual SIM to telefon mogący znacznie ułatwić nam życie, jeśli potrzebujemy zabezpieczyć sobie jedynie możliwość prowadzenia rozmów przez długi czas, bez doładowywania baterii.

Według zapewnień producenta, jedno ładowanie wystarcza na:

  • 1032 godziny (!) czuwania w 2G
  • 780 minut (!) rozmowy w 2G
  • 36 godzin słuchania muzyki

A teraz ta mniej przyjemna część właściwości telefonu Nokia X1-01: dlaczego zaznaczam że w 2G? Niestety, powód jest bardzo prosty - 3G ten telefon nie posiada. Podobnie jak:

  • GPRS, EDGE, HSDPA, HSPA
  • IrDA, Bluetooth, WLAN, WiMAX
  • GPS, aparatu fotograficznego, odtwarzacza wideo
  • przeglądarki WWW, obsługi Java, obsługi MMS (!)
  • wybierania głosowego
  • odporności na wstrząsy, wodę i pył

I w zasadzie to by wyjaśniało, dlaczego na baterii Li-Ion 1320 mAh telefon NOKIA X1 potrafi wytrzymać tyle czasu.

W związku z tymi sporymi niedostatkami, telefonu nie da się raczej traktować jako jedynego czy głównego aparatu. Nada się za to świetnie jako zastępczy, który naładujemy sobie np. przed kilkudniowym wyjazdem - nie trzeba nawet zabierać ze sobą ładowarki, żeby nie musieć martwić się o możliwość prowadzenia rozmów w razie potrzeby.

Bardzo przydać może się też to, że NOKIA X1-01 obsługuje dwie karty SIM (Dual SIM). Oznacza to, że na upartego jadąc sobie we dwójkę na kilka dni gdzieś, gdzie nie ma za bardzo dostępu do prądu - możemy po prostu obie karty wsadzić w ten aparat i mieć z głowy nie jeden, ale dwa problemy z ładowaniem. Można też rzecz jasna włożyć tam kartę prywatną i służbową.

A co najfajniejsze, cena telefonu jest całkowicie adekwatna do liczby funkcji dodatkowych - można go dostać już za niecałe 200 zł na Allegro.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.