Przenoszenie numerów między operatorami będzie płatne?

Przenoszenie numerów między operatorami będzie płatne?14.02.2011 15:55
Telefon (Fot. Flickr/whatleydude/Lic. CC by)
Wojtek Wowra

Rzecznik sieci Play poinformował, że "pojawiła się inicjatywa wprowadzenia opłat" za przenoszenie numerów między operatorami. Czy nasze firmy telekomunikacyjne naprawdę nie mają nic lepszego do zaoferowania?

Rzecznik sieci Play poinformował, że "pojawiła się inicjatywa wprowadzenia opłat" za przenoszenie numerów między operatorami. Czy nasze firmy telekomunikacyjne naprawdę nie mają nic lepszego do zaoferowania?

Z danych Orange wynika, że w 2010 r. z opcji przeniesienia numeru skorzystało 860 tys. osób. Jednocześnie pojawiło się zjawisko tzw. wirtualnych przeniesień.

Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Grupy TP, powiedział:

[cytat]Chodzi o sprytnych klientów, którzy zobaczyli, że opłacało się bardziej kupić starter jednego operatora, zarejestrować go i przenieść numer do drugiego, niż od razu wziąć jego ofertę. Skalę zjawiska trudno policzyć, ale może to być całkiem spory odsetek.[/cytat]

Wszystko dlatego, że zmiana operatora jest dziś darmowa i trwa raptem jeden dzień. Niedługo może się to jednak zmienić. Marcin Gruszka, rzecznik prasowy sieci Play, napisał w swoim blogu:

[cytat]Pojawiła się inicjatywa wprowadzenia opłaty za przenoszenie numeru. Tym razem koszt ponosiłby nie klient, jak kiedyś, ale operator biorca. Koszty operacji wyceniane są na około 50 zł (...)

Ciekawe jest to, że wprowadzenie opłaty postulują Ci, którzy na MNP [mobile number portability - przyp. red.] tracą najwięcej. Przyznam się, że nie rozumiem tej logiki. Zamiast skoncentrować się za zatrzymaniu klientów, lepiej na tym zarabiać dzięki sztucznej opłacie?[/cytat]

Gruszka nie podał dokładnie, kto jest autorem tego kontrowersyjnego pomysłu. Z jego wypowiedzi wynika jednak, że chodzi o "starych" operatorów komórkowych (niekoniecznie wszystkich).

Jak widać, inwencja dostawców usług nie zna granic. Rynkowi regulatorzy forsują kolejne przepisy, które mają chronić konsumentów. Po kilku czy kilkunastu miesiącach te wysiłki okazują się jednak bezowocne.

Co następne? Opłata za wizytę w salonie z telefonami? ;)

Źródło: Media2.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.