Przez kryzys i treści online Amerykanie kupują mniej telewizorów i filmów

Przez kryzys i treści online Amerykanie kupują mniej telewizorów i filmów04.05.2011 12:02
Fot. na licencji CC brandon shigeta/Flickr
Szymon Adamus

Powoli wychodzimy z kryzysu, ale jego reperkusje będzie widać jeszcze długo. Szczególnie w USA, gdzie spadł on na obywateli jak bomba. To musiało odbić się na rynku elektronicznym.

Powoli wychodzimy z kryzysu, ale jego reperkusje będzie widać jeszcze długo. Szczególnie w USA, gdzie spadł on na obywateli jak bomba. To musiało odbić się na rynku elektronicznym.

Według najnowszego badania firm Nielsen i Digital Entertainment Group (DEG) w Stanach Zjednoczonych po raz pierwszy od 20 lat spadła liczba posiadanych telewizorów - z 98,9% domostw do 96,7%. Nastały też ciężkie czasy dla wydawców filmów. Sprzedaż DVD i Blu-ray w pierwszym kwartale 2011 roku była o 20% niższa niż w roku ubiegłym (2 miliardy dolarów zamiast 2,58 miliarda).

Wszystko to wiąże się z kryzysem, ale nie tylko. Badacze zauważają, że ogromny wpływ na zmiany w tych liczbach mają też nowe formy dostępu do treści. DVD i Blu-ray tracą na popularności, ale cyfrowa wypożyczalnia Netflixa zyskuje. I to sporo, bo aż 33% więcej niż w tym samym okresie rok temu (695 milionów dolarów w pierwszym kwartale 2011).

Szkoda, że taka cyfrowa rewolucja nie jest póki co możliwa w Polsce. Oferty elektronicznych wypożyczalni i stron z treściami dostępnymi na żądanie są dużo lepsze niż kilka lat temu, ale nadal nie rzucają na kolana.

Źródło: WhatHiFi

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.