Pułapki zaangażowania. Strata czasu na własne życzenie

Pułapki zaangażowania. Strata czasu na własne życzenie09.12.2008 11:00
Sabina Stodolak

Co robisz, kiedy minęła już połowa filmu, który zacząłeś oglądać, a jeszcze nie wydarzyło się nic godnego Twojej uwagi?  Wyłączasz, cz y oglądasz do końca z nadzieją że może jednak... Czy odchodzisz z kolejki w której stałeś już 10 minut kiedy nagle okazuje się, że postoisz jeszcze przynajmniej drugie tyle? (bo zepsuł się czytnik bądź osoba przed Tobą ma problem ze zrozumieniem tego iż trzeba zapłacić za ekologiczną siateczkę?)

Ponad połowa ludzi w takich sytuacjach ulega regule zaangażowania i marnuje czas na oglądanie filmu do końca bądź stanie w kolejce kolejne 10 minut, choć w następnym sklepie zrobiliby zakupy w 5min. Oto pułapki zaangażowania - tracimy przez nie czas, a niekiedy również szanse na ciekawą karierę.

Co robisz, kiedy minęła już połowa filmu, który zacząłeś oglądać, a jeszcze nie wydarzyło się nic godnego Twojej uwagi?  Wyłączasz, cz y oglądasz do końca z nadzieją że może jednak... Czy odchodzisz z kolejki w której stałeś już 10 minut kiedy nagle okazuje się, że postoisz jeszcze przynajmniej drugie tyle? (bo zepsuł się czytnik bądź osoba przed Tobą ma problem ze zrozumieniem tego iż trzeba zapłacić za ekologiczną siateczkę?)

Ponad połowa ludzi w takich sytuacjach ulega regule zaangażowania i marnuje czas na oglądanie filmu do końca bądź stanie w kolejce kolejne 10 minut, choć w następnym sklepie zrobiliby zakupy w 5min. Oto pułapki zaangażowania - tracimy przez nie czas, a niekiedy również szanse na ciekawą karierę.

Jesteśmy wychowywani w kulturze ?dokańczania". Jako dzieci zmuszani do dokańczania posiłków, robienia prac domowych ?do końca", wchodzimy w dorosłość z kompulsywną potrzebą załatwiania spraw do końca. Do tego dochodzi reguła zaangażowania, czyli zasada, że skoro już zainwestowaliśmy część środków (w powyższych przykładach czasu) to będziemy bardziej skłonni do poniesienia kolejnych inwestycji (czyli straty czasu).

Pomyślcie - 1 nudny film miesięcznie, obejrzany w całości, to rocznie 18 godzin zmarnowanego czasu. Jeszcze gorzej jest w pracy zawodowej, kiedy zgodnie z regułą zaangażowania potrafimy spędzić nawet kilka lat w miejscu, którego nie lubimy, licząc na zmianę / awans / nowego szefa.

Jak sobie radzić? Zdać sprawę z tego, że przed telewizorem, w kolejce, a nawet w Twojej pracy - trzyma cię właśnie zaangażowanie i konsekwencja, nie zaś prawdziwa potrzeba.

Jeśli nie podoba Ci się film, który zacząłeś oglądać - przerwij go i wyrzuć płytę. Jeśli nudzi Cię książka, nie czytaj jej do końca i wystaw na allegro i nie kończ tego artykułu, jeśli Cię naprawdę nie zainteresował.

Jeśli będziesz w stanie sprzeciwić się regule zaangażowania, nie tylko zaoszczędzisz czas, ale również będzie każdemu sprzedawcy będzie trudniej namówić cię do zakupu niepotrzebnego ci produktu. Bo reguła zaangażowania, to również jedna z ulubionych technik sprzedażowych sprzedawców bezpośrednich.

fot.: Jay Simmons

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.