Rzut okiem na Philipsa 42PFL9803

Rzut okiem na Philipsa 42PFL980323.11.2008 12:00
Szymon Adamus

Wpis gościnny z JakiTelewizor.pl

W naszym opisywaniu ciekawostek z wystawy Mix - Nowe technologie znowu wracamy na stoisko Philipsa, gdzie oprócz "cieniasa" Essence można było podziwiać 42PFL9803 czyli telewizor uznany przez EISA za najlepszy europejski LCD. Niebotycznie drogi Philips to statuetka z aluminium i szkła, której innowacyjność polega podświetlaniu panelu diodami LED. Aktualnie kilku producentów ma takie rozwiązania w swojej ofercie (a reszta planuje je w najbliższym czasie mieć) więc PFL9803 nie wydaje się być czymś niesamowitym. Nie da się jednak ukryć, że tak bogato wyposażony telewizor z takim wyglądem i dbałością o detale Philipsa ma szanse potwierdzić za co dostał swój prestiżowy tytuł.

*Wpis gościnny z * można było podziwiać 42PFL9803 czyli telewizor uznany przez EISA za najlepszy europejski LCD. Niebotycznie drogi Philips to statuetka z aluminium i szkła, której innowacyjność polega podświetlaniu panelu diodami LED. Aktualnie kilku producentów ma takie rozwiązania w swojej ofercie (a reszta planuje je w najbliższym czasie mieć) więc PFL9803 nie wydaje się być czymś niesamowitym. Nie da się jednak ukryć, że tak bogato wyposażony telewizor z takim wyglądem i dbałością o detale Philipsa ma szanse potwierdzić za co dostał swój prestiżowy tytuł.

EISA uzasadnia wybór PFL9803 najlepszym telewizorem roku głównie czernią, doskonałą płynnością oraz ostrością ruchu. Pierwsze recenzje tego wyszukanego cacka potwierdzają, że jeżeli chodzi o głębie i "czarność" czerni jest ona tak doskonała jak w plazmach Pioneer Kuro, które pod tym względem wydawały się niedoścignione (to zasługa podziału podświetlania na 128 sektorów).

Ubolewam nad tym, że jak do tej pory mogłem Philipsa 42PFL9803 oglądać jedynie w warunkach stoiska na targach (na filmie demo i w mocnym, sztucznym świetle), ale i tak to co mogłem zobaczyć potwierdza wcześniej wyczytane rewelacje.

Ciekawe jest to, że jeżeli chodzi o telewizor LCD z podświetlaniem LEDowym to Philips niejako przetarł szlak. Wdrożył jako pierwszy do sprzedaży dopracowany, w pełni funkcjonalny i wolny od chorób wieku dziecięcego telewizor z podświetlaniem LED. Nie można odmówić Samsungowi, że to on zaczął sprzedawać pierwszy swoje telewizory z LED. Jednak te modele miały problem z nierównomierną czernią i z jasnymi poświatami wokół podświetlanych elementów.

Poza samym podświetlaniem 42PFL9803 ma ciekawą matrycę LCD. Philips deklaruje że ma ona tylko 2 ms czasu reakcji co jest wynikiem tak dobrym, że dla ludzkiego oka nie powinno być różnicy między takim LCD, a np. dobrą plazmą. Sęk w tym, że czas reakcji bywa liczony bardzo różnie i niekiedy (a może bardzo często) producenci telewizorów publikują wyniki tych prób, które wyglądają lepiej.

W przypadku PFL9803 nie należy jednak spodziewać się, że ktoś tu szczególnie nakłamał. Nawet jeśli czas reakcji jest naprawdę wyższy, to i tak tego nie widać. Perfect Pixel HD i 100hz przetwarza ruch na tyle sprawnie, że przy obecnej czułości mojego oka efekt wydaje się być idealny. Nawet z bliska można oglądać ruchome obiekty bez konieczności podziwiania jakiś niedostatków.

Nie mogę potwierdzić ani zaprzeczyć czy PFL9803 ma dobry dźwięk. Ponoć ma, a w uzasadnieniu EISA mowa jest o tym, że jest "lepszy od średniej". Na pewno ciekawe jest to, że podobnie jak w kilku pozostałych nowościach np. Samsunga i tu głośniki zostały ukryte.

Mogę natomiast w potwierdzić, że Philips prezentuje się świetnie. Jasne elementy, dużo przezroczystych listewek i eleganckich wykończeń to tylko połowa estetycznych doznań jakie ma PFL9803. W telewizorze zamontowano patent, który jak na razie można spotkać tylko u Philipsa czyli Ambilight.

Ze wszystkich wersji tego rozwiązania do 9803 trafiła niestety tylko ta przewidująca jedną lampę po prawej i jedną po lewej. Tak czy inaczej taki wygląd w połączeniu z takim świecącym dodatkiem musi się prezentować na prawdę zacnie.

PFL9803 to milowy krok w kategorii telewizorów LCD. Poradzono sobie w nim chyba ze wszystkimi problemami jakie dręczyły technologię ciekłych kryształów. Kąty są bez zarzutu (można powiedzieć pełne), czarny jest czarny (równomiernie), ruch jest płynny, a podświetlane obiekty nie mają szarej poświaty. Philips 42PFL9803 jest niestety cały czas dość drogi (ponad 8 000 zł), ale ma już pierwszych konkurentów, którzy mogą sprawić, że cena ta będzie musiała się obniżyć.

Poniżej filmik z oględzin pilota, jest prawie tak samo fajny jak ten załączony do Essence.

Pilota do Philipsa 42PFL9803

.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://jakitelewizor.pl/)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://jakitelewizor.pl/)
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.