Skąd się wzięło logo Facebooka?

Skąd się wzięło logo Facebooka?30.03.2011 13:56
Mark Zuckerberg (Fot. Flickr/deneyterrio/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Oryginalne logo Facebooka, kiedy ten nazywał się jeszcze The Facebook, było niebieskie. Potem zmieniło kolor na biały na niebieskim tle. Kto je wymyślił?

Oryginalne logo Facebooka, kiedy ten nazywał się jeszcze The Facebook, było niebieskie. Potem zmieniło kolor na biały na niebieskim tle. Kto je wymyślił?

Serwis All Facebook prześledził losy jednego z najbardziej rozpoznawalnych znaków na świecie - logo Facebooka. Efektem jest kilka ciekawych wniosków.

Słowo "Facebook" napisane jest zmodyfikowaną czcionką Klavika, dokładnie taką samą jak wcześniej "The Facebook". Różnica jest tylko w kolorze – "The Facebook" był niebieski, a "Facebook" to biały napis na niebieskim tle. Różnicę można zobaczyć tutaj.

Logo najprawdopodobniej wymyślili spece z agencji Cuban Council z San Francisco. To właśnie do niej w 2005 roku zwrócili się Sean Parker i Mark Zuckerberg z prośbą o pomoc w zaprojektowaniu logo.

Na pytanie, dlaczego wygląda ono, tak jak wygląda, odpowiedział w serwisie Quora Michael Buzzard z Cuban Council:

Kiedy po raz pierwszy spotkaliśmy się z Markiem i Seanem, aby przedyskutować tę sprawę, to Sean prowadził większość rozmów. Kiedy Mark zaczął zajmować się projektem, odwiedzili z Seanem nasze biuro, gdzie Mark zapytał, co dotychczas zrobiła nasza firma.

W odpowiedzi ja zadałem Markowi kilka pytań, takich jak "Dlaczego thefacebook.com jest niebieski?" i "Dlaczego umieściłeś tam takie, a nie inne treści?". On wspomniał, że ma problemy z rozróżnianiem kolorów, a także powiedział, że zrobił "tak, żeby czuć się z tym dobrze". Więc ja odpowiedziałem, że my jako agencja zrobiliśmy to tak, żeby "dobrze czuła się z tym większość ludzi przez większość czasu".

Jak pisze Buzzard, na koniec wynajęli projektanta Joe Krala, którego zadaniem było uczynić logo Facebooka bardziej finezyjnym. Ponieważ tę historię potwierdza wiele osób, All Facebook uważa, że wypada ją przyjąć jako prawdziwą.

Samo logo wiele się nie zmieniło od czasów, kiedy przed słowem "Facebook" było "the". Kolor ma teraz co prawda biały, a nie niebieski, ale czcionka pozostała ta sama, a tło wciąż jest niebieskie. I chyba większość ludzi przez większość czasu czuje się z tym dobrze.

Źródło: All Facebook

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.