Śmieszne nazwy polskich firm. Jebudu, Zoofilek, Stolec i inne

Śmieszne nazwy polskich firm. Jebudu, Zoofilek, Stolec i inne08.01.2015 18:04

Dobra nazwa firmy to prawdziwy skarb. Jak stworzyć taką, która zapisze się w pamięci, będzie jednoznacznie identyfikować firmę, a może – przy odrobinie szczęścia – przejdzie do historii? Poznajcie najwybitniejszych kandydatów.

Sutex

Z jaką branżą kojarzy się Wam nazwa tej firmy? Sutex to polskie przedsiębiorstwo, produkujące bieliznę, a na firmowej stronie możemy przeczytać:

Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe "SUTEX" Krystyna Sujecka powstało w 1990 roku. Nazwa firmy pochodzi od nazwiska właściciela.

Warto zauważyć, że magia nazwy ma wymiar międzynarodowy - w 1972 roku powstał indyjski Sutex Bank. W tym przypadku nazwa pochodzi od Surat Textile.

Zoofilek

Przez tysiące lat zwierzęta miały dla człowieka przede wszystkim znaczenie użytkowe, jednak współcześnie często towarzyszą nam, bo je po prostu lubimy. Sądząc po nazwie pewnego sklepu, niektórzy bardziej od innych.

Stolec

Jakie skojarzenia powinna nasuwać nazwa firmy, produkującej jedzenie? Coś z aromatycznymi wędlinami, piętrzącymi się na półmiskach? Coś ze smakiem? Wspomnieniami z dzieciństwa? Założyciele pewnej masarni postanowili podejść do tematu od... innej strony.

I zupełnie przypadkiem nazwa producenta wędlin znalazła się w rymowance, reklamującej zupełnie inne usługi. Dobry slogan reklamowy to prawdziwy skarb!

Kupska

Branża spożywcza ma szczęście do wywołujących uśmiech nazw. Tym razem pochodzenie nazwy przedsiębiorstwa, zajmującego się produkcją wyrobów gastronomicznych (trochę podejrzana nazwa na jedzenie) jest dość proste - nazwano je od nazwiska właścicielki.

Mont-Sat

Działający w rejonie Jeleniej Góry od 1995 roku serwis antenowy może pochwalić się wyjątkowym logo, za sprawą którego stał się znany na całym świecie:

Larwa

O ile niektóre nazwy mogą wydawać się całkiem zabawne, to bywają zestawienia nazw i branż, które trudno uznać za szczęśliwe. I choć właściciel zazwyczaj nie miał nic złego na myśli, użyczając firmie np. własnego nazwiska, to efekt może wydawać się mocno dyskusyjny. To, co raczej nie razi w przypadku zakładu kamieniarskiego (bo firma świadczy również i takie usługi), w przypadku obsługi pogrzebu może wydawać się co najmniej ryzykowne:

Fart

Przez długi czas słowo fart kojarzyło się w Polsce zgodnie ze swoim lokalnym znaczeniem - jako szczęście. Wygląda jednak na to, że popularność języka angielskiego nadała mu nieco mniej przyjemny wydźwięk. Sądząc po napisach na opakowaniu, producent tych serwetek działa również na rynku międzynarodowym, gdzie nazwa jego firmy może kojarzyć się nieco mniej jednoznacznie.

Jebudu

Zastanawiam się, do czego nawiązuje nazwa warszawskiej firmy, zajmującej się pracami na wysokości. I w jakich okolicznościach założyciel usłyszał dźwięk, który zainspirował go do nazwania firmy tak, a nie inaczej? Trzeba przyznać, że trzeba miec odwagę, by pisać o sobie tak:

Jebudu synonimem bezpieczeństwa i jakości

Analgaz

Gdy prowadzimy firmę, zajmującą się serwisowaniem analizatorów gazu, warto nazwać ją tak, by nazwa jednoznacznie wskazywała na profil naszej działalności. Efekty mogą okazać się zaskakujące! Niestety, firma Analgaz nie ma własnej strony - dysponuje jedynie wizytówką w serwisie Google+.

Prawdopodobnie w ten sam sposób powstała nazwa firmy, zajmującej się analityką medyczną.

Przedszkole

Na koniec reklama pewnego przedszkola z Mysłowic, które poinformowało o swoim otwarciu w bardzo wyjątkowy sposób. Przyznacie chyba, że sympatyczny miś mógł wzbudzić zaufanie rodziców niezorientowanych w internetowych memach!

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.