Twój domowy adres i telefon nie są bezpieczne na Facebooku. Sprawdź dlaczego

Twój domowy adres i telefon nie są bezpieczne na Facebooku. Sprawdź dlaczego18.01.2011 18:03
Czy dobrze chronisz swoje dane? (Fot. Flickr/m.eckelberg/Lic. CC by)

Facebook po raz kolejny przesunął granicę prywatności. Dane, które do tej pory były pilnie strzeżone – domowy adres i telefon - mogą teraz zostać upublicznione. Co tym razem knuje Mark Zuckerberg?

Facebook po raz kolejny przesunął granicę prywatności. Dane, które do tej pory były pilnie strzeżone – domowy adres i telefon - mogą teraz zostać upublicznione. Co tym razem knuje Mark Zuckerberg?

Kilka dni temu na blogu Facebooka przeznaczonym dla deweloperów pojawiła się ciekawa informacja dotycząca adresów i numerów telefonów użytkowników. Dane te mają stać się dostępne dla aplikacji - warunkiem jest oczywiście wyrażenie przez użytkownika zgody. Od strony formalnej wszystko wydaje się więc w porządku.

Nie można jednak zapominać, że wagę takich decyzji rozumie jedynie znikoma część osób korzystających z serwisów społecznościowych. Facebook powiadamiał wprawdzie użytkowników o udostępnieniu danych stosownym komunikatem, ale czy lakoniczny opis rzeczywiście oddawał wagę problemu?

Zgoda na wykorzystanie danych (Fot. Developers.Facebook.com)
Zgoda na wykorzystanie danych (Fot. Developers.Facebook.com)

Po kilku dniach Facebook dostrzegł zagrożenie na skutek protestów. Udostępniane kluczowych danych osobowych zostało wstrzymane. Teraz celem jest wprowadzenie zmian, dzięki którym użytkownicy będą lepiej informowani o znaczeniu i konsekwencjach zgody.

Docelowo udostępniane dane nie mają być sprzedawane przez Facebooka innym firmom. Mają służyć do bardziej precyzyjnego opisu naszego profilu na użytek różnego rodzaju aplikacji i reklamodawców.

Z punktu widzenia użytkownika, który nie przywiązuje zbyt wielkiej wagi do swojej prywatności, nie jest to zły pomysł - takie rozwiązanie zapewni przecież lepsze dopasowanie prezentowanych treści. Jako pierwsze z nowej możliwości będą mogły skorzystać działające na Facebooku platformy e-commerce.

Osoby bardziej wrażliwe będą jednak zapewne protestować. Jak sądzicie, czy warto poświęcać resztki prywatności na rzecz rzekomych korzyści wynikających z dopasowania oglądanych na Facebooku reklam i innych materiałów?

Źródło: ReadWriteWeb

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.