Vizio konkurencją dla Philipsa? Nowe telewizory 21:9

Vizio konkurencją dla Philipsa? Nowe telewizory 21:906.02.2012 09:11
Vizio XVT 3D CinemaWide (fot. vizio.com)
Marcin Honkisz

Telewizory o kinowych proporcjach ekranu to na razie domena Philipsa. Są produktami niszowymi oraz bardzo drogimi. Można było oczekiwać, że prędzej czy później format 21:9 zostanie wprowadzony przez producentów tańszego sprzętu. Tylko czy 3500 dolarów oznacza tani telewizor?

Telewizory o kinowych proporcjach ekranu to na razie domena Philipsa. Są produktami niszowymi oraz bardzo drogimi. Można było oczekiwać, że prędzej czy później format 21:9 zostanie wprowadzony przez producentów tańszego sprzętu. Tylko czy 3500 dolarów oznacza tani telewizor?

Amerykański producent sprzętów marketowych – marka Vizio - przedstawił na ostatnich targach telewizor XVT 3D CinemaWide o kinowych proporcjach ekranu. Urządzenie wyposażono w matrycę o rozdzielczości 2K, czyli 2560 x 1080 pikseli. Jest to odrobinę więcej niż full HD. Ekran podświetlany jest diodami LED, jednak tylko na krawędziach. Przedstawiony model ma przekątną 58 cali, ale od razu należy przypomnieć o zmienionych proporcjach, przez co telewizor jest zdecydowanie mniejszy niż klasyczne 16:9 czy 16:10 o przekątnych ponad 55 cali.

XVT 3D CinemaWide ma przyzwoite parametry. Częstotliwość odświeżania treści 3D wynosi 120 Hz, kontrast dynamiczny jest na poziomie 1 000 000 : 1, a jasność to 400 nitów. Czas reakcji wynosi 5,5 ms, a kąty widzenia w obu płaszczyznach mają 178 stopni.

Telewizor wyposażony jest w aż 5 złączy HDMI 1.4, Bluetooth, Wi-Fi (802.11n), 2 porty USB, Ethernet, VGA oraz klasyczny zestaw wejść i wyjść audio/wideo. Wbudowano w niego dwa głośniki o mocy 15 W każdy.

Urządzenie odtwarza oczywiście treści 3D. W zestawie są aż 4 pary okularów. Do prezentowania treści trójwymiarowych wykorzystywana jest pasywna technologia opracowana przez Vizio – Theater 3D. Telewizor wspiera większość obecnie stosowanych standardów.

Obecnie niemal wszystkie nowe odbiorniki umożliwiają swobodny dostęp do Internetu. Vizio również ma opracowany własny interfejs. Vizio Internet Apps pozwala na przeglądanie zasobów Sieci w formie zaproponowanej przez producenta. Ciekawostką jest nietypowe wykorzystanie szerokiego ekranu w czasie oglądania klasycznych materiałów SD czy HD. Na bocznych, nieużywanych w tym czasie paskach monitora wyświetlane są widżety przygotowane prze Yahoo, umożliwiające czytanie różnorodnych informacji.

Wkrótce na rynku pojawią się modele o przekątnych 50 oraz 70 cali. O ile przy tych proporcjach 50 cali wydaje się zbyt mały, o tyle 70 cali będzie bardzo rozsądnym rozwiązaniem. Pozostaje tylko problem ceny. Wiadomo, że Vizio nie produkuje wysokiej jakości sprzętu. A 3500 dolarów za wersję 58-calową to całkiem sporo.

Źródło: vizio.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.