W czwartek dzień prawdy na Facebooku. Poznikają fałszywe lajki

W czwartek dzień prawdy na Facebooku. Poznikają fałszywe lajki10.03.2015 11:53
Zdjęcie antylajka pochodzi z serwisu Shutterstock
Marta Wawrzyn

Które fanpejdże składają się głównie z martwych dusz? Dowiemy się tego już 12 marca. Facebook planuje takie same porządki, jakie zostały wcześniej zrobione na Instagramie.

12 marca – dzień prawdy na Facebooku

Facebook zabiera się za porządki, które wcześniej zostały przeprowadzone na Instagramie. 12 marca z fanpejdżów zaczną znikać fani – ale oczywiście nie tacy, którzy zostali uczciwie zdobyci i wciąż są aktywni. Usunięte zostaną tylko lajki, pochodzące od nieaktywnych profili, czyli zmarłych użytkowników, osób, które skasowały swoje konta, ale też tych, którzy "od dawna nie są aktywni na Facebooku". Facebook zapewnia, że jeśli któreś z takich kont się uaktywni, lajk wróci na swoje miejsce.

Większość fanpejdżów nie ma się czego bać, ale ci, którzy lajki kupili, niewątpliwie odczują zmiany dość dotkliwie. W końcu zdobywanie fanów w ten sposób tak naprawdę polega na kupowaniu lajków robotów generujących kliki. Efekty mogą być ciekawe – jeśli ze strony jakiejś marki zniknie większość polubień, będziecie wiedzieć, co o tym myśleć.

Zdjęcie fanki Facebooka pochodzi z serwisu Shutterstock. autor: Ttatty
Zdjęcie fanki Facebooka pochodzi z serwisu Shutterstock. autor: Ttatty

Jakich spadków można się spodziewać?

Komunikat skierowany do administratorów fanpejdżów sformułowany jest tak, że można się przestraszyć, nawet jeśli żadnego fana się nie kupiło. Lajki stracimy prawdopodobnie wszyscy. Facebook co prawda zapewnia, że nie będą to prawdziwe straty – w końcu usuwane będą tylko lajki pochodzące od osób, które i tak nie były aktywne ani na naszych fanpejdżach, ani w całym serwisie.

Wiadomo jednak nie od dziś, że w tym wszystkim chodzi nie tylko o prawdziwy zasięg, ale też o to, aby móc zaprezentować wyższe liczby swoim potencjalnym klientom. 20 tysięcy lajków wygląda lepiej niż 5 tysięcy, dlatego niektórzy nie mogli oprzeć się i fanów kupowali, choć wiedzieli, że i tak ci fani nigdy niczego nie klikną. Teraz ci fani poznikają.

Kiedy podobne czystki zostały przeprowadzone na Instagramie, niektórym znikło nawet 15% obserwujących. Justin Bieber stracił wtedy ponad 3,5 mln fanów, a Kim Kardashian 1,3 mln. Na Facebooku cięcia ponoć mają nie być aż tak drastyczne. Ale na pewno warto będzie zerknąć 12 marca na największe polskie fanpejdże i sprawdzić, ile polubień znikło. W ten prosty sposób dowiecie się, kto poszedł na łatwiznę, budując swoją stronę na Facebooku.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.