Wielkie, graficzne reklamy w Gmailu. Google testuje nową usługę

Wielkie, graficzne reklamy w Gmailu. Google testuje nową usługę20.10.2011 17:00
Wielka reklama (Fot. Mikenail.com)

Poczta Google’a słynie nie tylko z dopracowanego, ergonomicznego webmaila, ale również z mało uciążliwych reklam. Choć trudno uznać, by były one interesujące dla użytkowników, są przynajmniej mało inwazyjne. Niestety – Google testuje rozwiązanie, które może to zmienić.

Poczta Google’a słynie nie tylko z dopracowanego, ergonomicznego webmaila, ale również z mało uciążliwych reklam. Choć trudno uznać, by były one interesujące dla użytkowników, są przynajmniej mało inwazyjne. Niestety – Google testuje rozwiązanie, które może to zmienić.

Na blogu Google Operating System pojawiła się informacja o prowadzonych przez Google’a testach gigantycznych reklam, zrywających z dotychczasową praktyką firmy z Mountain View. Zamiast dyskretnych linków z reklamami kontekstowymi użytkownicy po wylogowaniu z konta zobaczą wielki baner.

Nie tak dawno temu na stronie podającej najważniejsze powody, dla których warto skorzystać z Gmaila, można było znaleźć informację:

(…) nigdy nie zobaczysz pop-upów lub niedopasowanych banerów reklamowych (…), możemy wyświetlać reklamy tekstowe (…).
Reklama widoczna po wylogowaniu z Gmaila (Fot. GoogleSystem.Blogspot.com)
Reklama widoczna po wylogowaniu z Gmaila (Fot. GoogleSystem.Blogspot.com)

Tej informacji już tam nie ma ;) Zamiast niej na stronie pomocy Gmaila pojawiła się wzmianka o możliwości wyświetlania banerów i wyjaśnienie, że różnią się one od pozostałych reklam Google’a, nie są bowiem reklamami kontekstowymi. Ponadto „New York Times” donosi o nowej ofercie Google’a, który zaproponuje reklamodawcom kontekstową reklamę obrazkową.

Przykładowo, gdy użytkownik dostanie ofertę ze zdjęciem przedstawiającym narciarza, zdjęcie innego narciarza z konkurencyjną ofertą pojawi się po prawej stronie ekranu. Obrazki takie mają pojawiać się tylko wówczas, gdy mail będzie zawierać zdjęcia lub grafikę.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.