Xiaomi Amazfit: stylowy i niedrogi smartwatch z GPS i pracą na baterii do 12 dni

Xiaomi Amazfit: stylowy i niedrogi smartwatch z GPS i pracą na baterii do 12 dni31.08.2016 08:33
Jarosław Balcerzak

Długo wyczekiwany smartwatch od Xiaomi już dziś pojawi się w sprzedaży. Oferuje większą funkcjonalność od Mi Band 2, posiada wbudowany GPS i długo pracuje na baterii. Czy zdoła powtórzyć sukces swojej opaski?

Design na szczęście bez eksperymentów

Dwie generacje świetnej opaski Mi Band nieustannie podsycały spekulacje kiedy i w jakiej formie zostanie zaprezentowany pełnoprawny smartwatch od Xiaomi. Dziś wiadomo już dokładnie jak ma wyglądać i w jakie funkcje wyposażył go producent. W kwestii designu postanowiono niepotrzebnie nie ryzykować, co może Amazfitowi wyłącznie pomóc.

Tarcza zegarka - podobnie jak choćby w obu generacjach Moto 360 - jest okrągła a wyświetlacz ucięty u dołu. Nie każdemu rezygnacja z części wyświetlacza się spodoba, ale też mocno stylistyki smartwatcha nie nadweręża. Plusem jest z pewnością zapięcie wymiennego paska: uniwersalne 22 mm w razie potrzeby pozwoli łatwo dopasować zamiennik.

Specyfikacja bez słabych punktów

Parametry techniczne smartwatcha wyglądają świetnie: zastosowano procesor o taktowaniu 1.2 GHz, RAM w ilości 512 MB, do tego 4 GB pamięci wewnętrznej na potrzeby użytkownika oraz bateria o pojemności 200 mAh. Na 1.34-calowym wyświetlaczu o rozdzielczości 300 × 300 pikseli można spodziewać się wyraźnego i szczegółowego obrazu.

Inteligentny zegarek został wyposażony w pulsometr z funkcją ciągłego pomiaru pulsu oraz GPS. Odporność na kurz i zachlapanie zapewnia spełniona norma IP67, a komunikacja z urządzeniami mobilnymi odbywa się za pośrednictwem aplikacji Mi Fit na system Android.

Czas pracy na baterii jest uzależniony od sposobu wykorzystywania Amazfita: z włączonym modułem GPS uzyskamy wynik rzędu 30-35 godzin, podczas typowego użytkowania wzrasta on do 5 dni, a w trybie monitorowania kroków – aż do 12 dni.

Dobra relacja ceny do jakości

Poszukując słabości premierowego Xiaomi, zwłaszcza na tak wczesnym etapie, trzeba się naprawdę postarać. Producent zadbał o to, aby i wizerunkowo, i technicznie zegarek wpisał się w aktualne trendy, oferując realną alternatywę dla droższych produktów. W dniu premiery produktu na rynku można jedynie potwierdzić, że się udało.

Mimo to zapewne podniosą się głosy, że czas pracy przy włączonym GPSie to wciąż nieporozumienie – i nie są to opinie mylne, po prostu ich autorami są docelowi odbiorcy dla Mi Bandów. Opaska i smartwatch od Xiaomi to dwa zupełnie różne produkty, z których każdy za cenę pewnych kompromisów zapewnia inne funkcjonalności.

Oceniając więc dzisiaj Amazfita, jako tylko i aż inteligentny zegarek, naprawdę ciężko formułować zarzuty. Jego aktualna cena to (w przeliczeniu 799 juanów) ok. 475 zł. Jak dotąd, producent nie podał żadnych informacji nt. sprzedaży w Europie ani w USA.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.