Zakupy z głową (cz.I kody kreskowe)

Zakupy z głową (cz.I kody kreskowe)13.11.2008 11:00
Sabina Stodolak

Wchodzimy do hipermarketu. Przyjazna przestrzeń i uginające się półki zapraszają do zakupów, z głośników sączy się przyjemna muzyka a kolorowe dyndające wobblery zachęcają nas zainteresowania się produktami. W niemalże anielskim rozmarzeniu popychamy wózeczek między regałami, napychając go po brzegi kolejnymi produktami. STOP!!!

Jeśli nie chcesz zapłacić połowy pensji w kasie i przywieźć do domu tony niepotrzebnych produktów nie możesz dać się uwieść specom od merchandisingu i category managerom. Wydaje Ci się że Twoje wybory zakupowe są niezawisłe i rozsądne? Nie...o tym co kupisz, już dawno zadecydował planogram sklepu.

W kolejnych odcinkach przedstawimy jak kupować rozsądnie, opiszemy co to jest facing i dlaczego bierzesz z półki ten a nie inny karton tego samego soku, a także co dzieje się z Tobą kiedy wkraczasz w sferę produktów impulsowych.

Na początek zaś kody kreskowe i nawyk sprawdzania cen.

Wchodzimy do hipermarketu. Przyjazna przestrzeń i uginające się półki zapraszają do zakupów, z głośników sączy się przyjemna muzyka a kolorowe dyndające wobblery zachęcają nas zainteresowania się produktami. W niemalże anielskim rozmarzeniu popychamy wózeczek między regałami, napychając go po brzegi kolejnymi produktami. STOP!!!

Jeśli nie chcesz zapłacić połowy pensji w kasie i przywieźć do domu tony niepotrzebnych produktów nie możesz dać się uwieść specom od merchandisingu i category managerom. Wydaje Ci się że Twoje wybory zakupowe są niezawisłe i rozsądne? Nie...o tym co kupisz, już dawno zadecydował planogram sklepu.

W kolejnych odcinkach przedstawimy jak kupować rozsądnie, opiszemy co to jest facing i dlaczego bierzesz z półki ten a nie inny karton tego samego soku, a także co dzieje się z Tobą kiedy wkraczasz w sferę produktów impulsowych.

Na początek zaś kody kreskowe i nawyk sprawdzania cen.

Na ile dokładnie sprawdzasz wydruk paragonu po zrobionych zakupach w hipermarkecie? Pobieżnie rzucasz okiem, wnikliwie czytasz, czy po prostu wyrzucasz do kosza? Śledzisz kwoty jakie wyskakują na kasie, czy pakując towar do siatek, zakładasz, że kupujesz wszystko w takiej cenie jaka była na półce? A nawet jak znajdziesz błąd, to czy chce ci się stać w kolejce do biura obsługi klienta żeby odzyskać 2 zł, skoro właśnie wydałeś 150?

No właśnie...

Jak uniknąć błędów na paragonie?

Przede wszystkim trzeba zrozumieć, że dla sklepu i jego systemu sprzedaży nie jest wiążąca ani nazwa produktu na etykiecie, ani jego opis, tylko kod kreskowy. To po nim system uzyskuje informacje o cenie produktu. Krótko mówiąc: kasjerka zczytuje kod, który przekształcany jest przez system na informacje o cenie. Inny kod - inna cena. Produkt z nowej dostawy - inny kod - inna cena. I tak dalej...

Chcesz zapłacić za tuńczyka taką cenę jaka jest widoczna półce? Porównaj kody kreskowe na puszcze z kodem zawartym na etykiecie umieszczonej na listwie. Jeśli wszystkie numerki są takie same - cena będzie taka, jaka widnieje na etykiecie. Jeśli jakikolwiek numerek jest inny - na dwoje babka wróżyła.

Pewność ceny produktu to nie porównywanie jego nazwy, ale kodu kreskowego. Nawet bowiem te same produkty mogą mieć inną cenę, jeśli pochodzą z innych dostaw. Szczególnie ważne jest sprawdzanie cen produktów promocyjnych, na nich najczęściej zdarzają się pomyłki.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.