Zarabiaj z YouTube’em! Serwis podzieli się z internautami zyskami z reklam

Zarabiaj z YouTube’em! Serwis podzieli się z internautami zyskami z reklam13.04.2012 19:00
Każdy może zarabiać razem z YouTube (Fot. WillVideoForFood.com)

YouTube postanowił zmienić reguły swojego programu partnerskiego i podzielić się z użytkownikami zyskami z reklam. Zapowiedziane przez firmę zmiany wydają się  bardzo korzystne dla internautów. Wśród krajów, objętych nowymi zasadami jest również Polska.

YouTube postanowił zmienić reguły swojego programu partnerskiego i podzielić się z użytkownikami zyskami z reklam. Zapowiedziane przez firmę zmiany wydają się  bardzo korzystne dla internautów. Wśród krajów, objętych nowymi zasadami jest również Polska.

Choć Google stara się przyciągnąć do YouTube'a jak najwięcej gwiazd i profesjonalnych dostawców treści, siłą serwisu są przede wszystkim amatorzy. Poza profesjonalnymi klipami muzycznymi to właśnie nagrywane przygodnym sprzętem, amatorskie nagrania cieszą się ogromną popularnością – wystarczy wspomnieć choćby niezliczone filmy z kotami.

O ile sam program partnerski YouTube’a nie jest niczym nowym, to interesująca wydaje się jego ostatnia modyfikacja. Do tej pory możliwość zarabiania na reklamach, wyświetlanych w serwisie, była zarezerwowana dla użytkowników, uznanych przez YouTube’a za dostawców popularnych treści.

Był to przywilej, dostępny nielicznej grupie szczególnie cennych dla serwisu internautów (w tym artykule możecie sprawdzić, ile zarabiają partnerzy YouTube'a). Przeciętny użytkownik mógł liczyć co najwyżej na satysfakcję z faktu, ze jego film jest oglądany częściej, niż film znajomego.

Zgodnie z informacjami na oficjalnej stronie YouTube’a, serwis postanowił zmienić te zasady. Możliwość zarabiania na swoich filmach została zaoferowana użytkownikom z wybranych 20 krajów, w tym również z Polski.

Kraje, objęte nowymi zasadami
Kraje, objęte nowymi zasadami

Aby zyski z YouTube’a miały jakiekolwiek znaczenie, filmy muszą cieszyć się przyzwoitą oglądalnością, jednak najistotniejszy jest fakt, że to użytkownicy, a nie serwis, decydują o tym, czy chcą zarabiać na dostarczanych przez siebie treściach. Więcej na temat programu partnerskiego oraz najnowsze informacje na jego temat można znaleźć na stronie YouTube’a.

Wprowadzone zmiany nie są oczywiście dowodem na wielkoduszność serwisu. Prawdopodobnie ktoś doszedł w końcu do wniosku, że finansowa zachęta zainspiruje użytkowników do umieszczania większej ilości atrakcyjnych materiałów, generujących ruch i zwiększających szanse na to, że ktoś z widzów kliknie przy okazji reklamę.

Nawet, jeśli YouTube będzie z tego powodu musiał podzielić się zyskami z reklam, to w sumie i tak zarobi więcej. Na zmianach zyskują zatem wszyscy.

Źródło: MashableThe VergeThe Next Web

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.