WAŻNE
TERAZ

Forsują ugody z klientami. Ci mają tylko dwie opcje. Obie ryzykowne

Czy na fotowoltaice można zarobić? Ten patent zwiększy zyski

Coraz częściej w miejskich centrach widzimy panele fotowoltaiczne. Oprócz funkcji generowania energii elektrycznej, mogą przynosić też inne korzyści finansowe. Panele te można bowiem wykorzystać jako powierzchnię do zamieszczania reklam.

Folia na panele fotowoltaiczneFolia na panele fotowoltaiczne
Źródło zdjęć: © PV-Print

Panele fotowoltaiczne najlepiej działają, kiedy mają jak największy dostęp do światła słonecznego, co pozwala im produkować maksymalną ilość energii. Jednak, szwajcarska firma opracowała wyjątkową folię, która pomimo zasłaniania ogniw, może zwiększyć dochody z takich instalacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak nie dać się oszukać podczas Black Friday? Rozmawiamy z prawnikiem

Innowacyjna folia na panele fotowoltaiczne

Magazyn pv informuje, że firma PV-Print wprowadziła foliową powłokę samoprzylepną, którą można nakładać na moduły fotowoltaiczne. Dzięki temu zwiększają one potencjalne zarobki z instalacji, choć lekko zmieniają zasadniczą funkcję paneli i mogą nieco zmniejszać ich wydajność.

Innowacyjna folia nazwana PVP-foil jest samoprzylepnym produktem stworzonym z myślą o fotowoltaicznych systemach zintegrowanych z budynkami (BIPV). Przede wszystkim poprawia ona wygląd takich instalacji, które obecnie często montuje się na zewnętrznych ścianach budynków. Dodatkową zaletą tej folii jest możliwość przekształcenia paneli w powierzchnię reklamową.

Reklama na fotowoltaice

Użycie foli PVP-Print zmniejsza efektywność paneli o 10 do 30 procent, ale producent podkreśla, że zarobki z reklam mogą przewyższyć straty w produkcji energii.

Ronen Wester z PV-Print w rozmowie z pv magazine zaznacza, że PVP-foil to winylowa folia z dokładnie wyciętymi otworami, dzięki którym 65 procent powierzchni folii pozostaje przepuszczalne. Produkt jest dostępny w klasycznej wersji oraz w cienkiej edycji, idealnej dla firm skupionych na krótko- i średnioterminowych, budżetowych kampaniach reklamowych. Wkrótce po starcie w Europie, PVP-foil trafił na rynek USA, gdzie zadebiutował w lutym 2024 roku.

Wybrane dla Ciebie
Polacy uwielbiają te warzywa. Mogą pomagać w walce z jedną chorobą
Polacy uwielbiają te warzywa. Mogą pomagać w walce z jedną chorobą
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀