Czy na fotowoltaice można zarobić? Ten patent zwiększy zyski

Coraz częściej w miejskich centrach widzimy panele fotowoltaiczne. Oprócz funkcji generowania energii elektrycznej, mogą przynosić też inne korzyści finansowe. Panele te można bowiem wykorzystać jako powierzchnię do zamieszczania reklam.

Folia na panele fotowoltaiczne
Folia na panele fotowoltaiczne
Źródło zdjęć: © PV-Print

04.11.2024 10:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Panele fotowoltaiczne najlepiej działają, kiedy mają jak największy dostęp do światła słonecznego, co pozwala im produkować maksymalną ilość energii. Jednak, szwajcarska firma opracowała wyjątkową folię, która pomimo zasłaniania ogniw, może zwiększyć dochody z takich instalacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Innowacyjna folia na panele fotowoltaiczne

Magazyn pv informuje, że firma PV-Print wprowadziła foliową powłokę samoprzylepną, którą można nakładać na moduły fotowoltaiczne. Dzięki temu zwiększają one potencjalne zarobki z instalacji, choć lekko zmieniają zasadniczą funkcję paneli i mogą nieco zmniejszać ich wydajność.

Innowacyjna folia nazwana PVP-foil jest samoprzylepnym produktem stworzonym z myślą o fotowoltaicznych systemach zintegrowanych z budynkami (BIPV). Przede wszystkim poprawia ona wygląd takich instalacji, które obecnie często montuje się na zewnętrznych ścianach budynków. Dodatkową zaletą tej folii jest możliwość przekształcenia paneli w powierzchnię reklamową.

Reklama na fotowoltaice

Użycie foli PVP-Print zmniejsza efektywność paneli o 10 do 30 procent, ale producent podkreśla, że zarobki z reklam mogą przewyższyć straty w produkcji energii.

Ronen Wester z PV-Print w rozmowie z pv magazine zaznacza, że PVP-foil to winylowa folia z dokładnie wyciętymi otworami, dzięki którym 65 procent powierzchni folii pozostaje przepuszczalne. Produkt jest dostępny w klasycznej wersji oraz w cienkiej edycji, idealnej dla firm skupionych na krótko- i średnioterminowych, budżetowych kampaniach reklamowych. Wkrótce po starcie w Europie, PVP-foil trafił na rynek USA, gdzie zadebiutował w lutym 2024 roku.

newsenergetykafotowoltaika
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.