Czy na fotowoltaice można zarobić? Ten patent zwiększy zyski
Coraz częściej w miejskich centrach widzimy panele fotowoltaiczne. Oprócz funkcji generowania energii elektrycznej, mogą przynosić też inne korzyści finansowe. Panele te można bowiem wykorzystać jako powierzchnię do zamieszczania reklam.
04.11.2024 10:57
Panele fotowoltaiczne najlepiej działają, kiedy mają jak największy dostęp do światła słonecznego, co pozwala im produkować maksymalną ilość energii. Jednak, szwajcarska firma opracowała wyjątkową folię, która pomimo zasłaniania ogniw, może zwiększyć dochody z takich instalacji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Innowacyjna folia na panele fotowoltaiczne
Magazyn pv informuje, że firma PV-Print wprowadziła foliową powłokę samoprzylepną, którą można nakładać na moduły fotowoltaiczne. Dzięki temu zwiększają one potencjalne zarobki z instalacji, choć lekko zmieniają zasadniczą funkcję paneli i mogą nieco zmniejszać ich wydajność.
Innowacyjna folia nazwana PVP-foil jest samoprzylepnym produktem stworzonym z myślą o fotowoltaicznych systemach zintegrowanych z budynkami (BIPV). Przede wszystkim poprawia ona wygląd takich instalacji, które obecnie często montuje się na zewnętrznych ścianach budynków. Dodatkową zaletą tej folii jest możliwość przekształcenia paneli w powierzchnię reklamową.
Reklama na fotowoltaice
Użycie foli PVP-Print zmniejsza efektywność paneli o 10 do 30 procent, ale producent podkreśla, że zarobki z reklam mogą przewyższyć straty w produkcji energii.
Ronen Wester z PV-Print w rozmowie z pv magazine zaznacza, że PVP-foil to winylowa folia z dokładnie wyciętymi otworami, dzięki którym 65 procent powierzchni folii pozostaje przepuszczalne. Produkt jest dostępny w klasycznej wersji oraz w cienkiej edycji, idealnej dla firm skupionych na krótko- i średnioterminowych, budżetowych kampaniach reklamowych. Wkrótce po starcie w Europie, PVP-foil trafił na rynek USA, gdzie zadebiutował w lutym 2024 roku.