Innowacyjny chodnik w Holandii. Energia ze słońca zasila ratusz

Fotowoltaika na dachu to nie jedyny sposób na produkcję energii. Firma Platio z Węgier zainstalowała w Holandii innowacyjny chodnik fotowoltaiczny, którego zadaniem będzie dostarczanie energii elektrycznej dla lokalnego ratusza.

Chodnik fotowoltaiczny dostarcza energię do ratusza
Chodnik fotowoltaiczny dostarcza energię do ratusza
Źródło zdjęć: © nwzonline.de | NWZ Online

30.10.2024 10:26

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Holandia po raz kolejny udowadnia, że jest liderem w dziedzinie zrównoważonej energii i innowacyjnych technologii. W jednym z miast powstał chodnik, który na pozór wygląda jak każdy inny, ale skrywa niezwykłą funkcję. Wyposażony w specjalne panele słoneczne, potrafi gromadzić energię słoneczną i zasilać pobliski ratusz.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Chodnik fotowoltaiczny w Holandii

W Groningen, na terenie o powierzchni 400 metrów kwadratowych, zamontowano system oparty na specjalnej kostce słonecznej. Jest to element projektu "Making City", którego celem jest zmniejszenie emisji CO2 w miastach uczestniczących w przedsięwzięciu.

Nasza opatentowana technologia zapobiega mikropęknięciom w ogniwach fotowoltaicznych, pod warunkiem, że nie są one obciążane ciężarem przekraczającym 2 tony, co gwarantuje bezpieczne użytkowanie chodnika - podkreśliła Helga Ruscsak z Platio w rozmowie z pv-magazine.

Nie taki zwykły chodnik

Chodnik w Groningen składa się z 2544 kostek solarnych, które rocznie produkują 55 tys. kWh na potrzeby zasilania ratusza. Moduły mają wymiary 353 x 353 x 41 mm i ważą po 6,5 kg. Są pokryte 10-milimetrowym szkłem hartowanym, a ramy wykonano z recyklingowanego kompozytu polimerowego. Firma zapewnia pięcioletnią gwarancję na kostki.

Chodnik w Groningen zasila pobliski ratusz
Chodnik w Groningen zasila pobliski ratusz© makingcity.eu | making city

Z według pv-magazine, kostki Platio nadają się do różnych zastosowań, takich jak chodniki, tarasy, podjazdy i ścieżki rowerowe. W przypadku dróg, mogą wytrzymać pojazdy o masie do ośmiu ton, pod warunkiem równomiernego rozłożenia obciążenia na cztery moduły, z wytrzymałością około dwóch ton każdy.

newsenergetykafotowoltaika
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.