Dzień Darmowej Dostawy coraz bliżej. Kiedy wypada w tym roku?

Od dwóch lat pod koniec roku możemy skorzystać z ciekawej akcji, wspieranej przez polskie sklepy internetowe: robiąc zakupy w Sieci w odpowiednim dniu, nie zapłacimy za przesyłkę. Tegoroczna, trzecia edycja Dnia Darmowej Dostawy przynosi jednak zmiany, które nie wszystkim przypadną do gustu.

3 grudnia 2012 - Dzień Darmowej Dostawy (Fot. Flickr/jvree/Lic. CC BY SA 2.0)
3 grudnia 2012 - Dzień Darmowej Dostawy (Fot. Flickr/jvree/Lic. CC BY SA 2.0)
Łukasz Michalik

Od dwóch lat pod koniec roku możemy skorzystać z ciekawej akcji, wspieranej przez polskie sklepy internetowe: robiąc zakupy w Sieci w odpowiednim dniu, nie zapłacimy za przesyłkę. Tegoroczna, trzecia edycja Dnia Darmowej Dostawy przynosi jednak zmiany, które nie wszystkim przypadną do gustu.

O Dniu Darmowej Dostawy informujemy od samego początku – wspominaliśmy o nim w 2010 roku, gdy zorganizowano go po raz pierwszy, jak i rok temu. Data Dnia Darmowej Dostawy nie jest stała – w tym roku ustalono, że z darmowej przesyłki skorzystamy, robiąc zakupy 3 grudnia.

Jak można przeczytać na stronie organizatora akcji, tegoroczna edycja przyniesie dość istotną, choć chyba niemile widzianą przez klientów zmianę. Do tej pory darmowa dostawa dotyczyła wszystkich produktów, jednak na skutek interwencji sklepów, biorących udział w akcji, zmieniono jej regulamin. Od tego roku sklepy mogą wprowadzić zastrzeżenie, że aby skorzystać z darmowej wysyłki, trzeba zrobić zakupy na kwotę co najmniej 20 złotych.

3 grudnia 2012 - Dzień Darmowej Dostawy
3 grudnia 2012 - Dzień Darmowej Dostawy

Bez wątpienia jest to utrudnienie, ale trudno winić sklepy za to, że bronią swoich interesów. Sądzę, że taki zapis jest i tak znacznie lepszym rozwiązaniem od praktyk niektórych sklepów, gdy w poprzednim roku z okazji Dnia Darmowej Dostawy z oferty w magiczny sposób znikały tańsze produkty – ot, taka przedświąteczna magia w wydaniu polskiego e-commerce. Może dzięki zmianom w regulaminie uda się w tym roku uniknąć podobnych sytuacji. Co istotne, zgodnie z regulaminem akcji, sklep od momentu dołączenia do akcji do końca Dnia Darmowej Dostawy nie może podnosić cen, co powinno uniemożliwić ukryte przerzucanie kosztów na klientów.

W tej chwili swój udział w akcji zadeklarowało niemal 1000 sklepów (w 2011 roku w Dniu Darmowej Dostawy uczestniczyło 1846 sklepów), ale lista uczestników będzie się zapewne systematycznie zwiększać - zapisy sklepów zainteresowanych udziałem w akcji trwają do 26 listopada. Aktualny wykaz sklepów można znaleźć na stronie Dnia Darmowej Dostawy, a główne strony uczestników akcji zostaną oznaczone odpowiednimi symbolami.

Strony główne uczestników DDD zostaną odpowiednio oznaczone (Fot. DzienDarmowejDostawy.pl)
Strony główne uczestników DDD zostaną odpowiednio oznaczone (Fot. DzienDarmowejDostawy.pl)

Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na sens takich działań. Jak niemal wszystko, co pojawia się w polskiej Sieci, Dzień Darmowej Dostawy jest kalką amerykańskiego pierwowzoru o nazwie Free Shipping Day, organizowanego od 2008 roku.

Można  to uznać za ukłon w stronę klientów – jeśli ktoś planuje zakupy, warto przecież zorganizować je tak, by skorzystać z darmowej dostawy. Nie sposób jednak uniknąć wrażenia, że Dzień Darmowej Dostawy wpisuje się w modę, przekształcającą końcówkę roku w orgię zakupów, pozwalających sklepom na przewietrzenie magazynów i pozbycie się nagromadzonych zapasów.

Niezależnie od motywów sprzedawców, warto skorzystać – na darmową dostawę możemy liczyć, robić zakupy 3 grudnia (poniedziałek) w godzinach od 00:01 do 23:59.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.