Folia na fotowoltaikę. Zwiększy zyski

Panele fotowoltaiczne coraz częściej pojawiają się w centrach miast. W takich miejscach generacja energii elektrycznej wcale nie musi być jedynym źródłem dochodu z elektrowni. Panele można wykorzystać jako powierzchnię reklamową.

Folia na panele fotowoltaiczne
Folia na panele fotowoltaiczne
Źródło zdjęć: © PV-Print

23.11.2023 | aktual.: 04.11.2024 10:46

Panele fotowoltaiczne powinny mieć jak największy dostęp do promieni słonecznych, aby generować jak najwięcej prądu. Niemniej jednak, jedna ze szwajcarskich firm opracowała specjalną folię, która pomimo zasłaniania ogniw, ma potencjał zwiększyć zyski z instalacji fotowoltaicznej.

Jak informuje pv magazine, szwajcarska firma PV-Print wprowadziła na rynek folię samoprzylepną przeznaczoną do nakładania na moduły fotowoltaiczne. Celem tego produktu jest zwiększenie możliwości zarobkowych z instalacji fotowoltaicznej, mimo że jego zastosowanie może wiązać się z pewnym spadkiem wydajności takiej elektrowni.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Produkt ten, o nazwie PVP-foil, to samoprzylepna folia zaprojektowana specjalnie dla fotowoltaiki zintegrowanej z budynkami (BIPV). Ma ona na celu poprawę estetyki tego rodzaju instalacji, które często umieszcza się na elewacjach budynków. Innym zastosowaniem folii może być przekształcenie powierzchni modułów fotowoltaicznych w powierzchnię reklamową.

Zastosowanie folii opracowanej przez PV-Print może wiązać się z redukcją produkcji energii przez panele fotowoltaiczne o 10-30 proc. Niemniej jednak, twórcy tego rozwiązania twierdzą, że potencjalne przychody z udostępniania powierzchni reklamowej mogą przewyższyć straty wynikające z utraty generowanej mocy.

Ronen Wester z PV-Print, w rozmowie z pv magazine, opisuje PVP-foil jako folię winylową z precyzyjnie wykonanymi perforacjami, które sprawiają, że 65 proc. folii stanowi otwartą powierzchnię. Folia jest dostępna w wersji standardowej, a także w wersji cieńszej, która może lepiej spełniać potrzeby firm, które prowadzą krótsze i bardziej budżetowe kampanie reklamowe. PVP-foil niedawno zadebiutowała na rynku europejskim, a w lutym 2024 r. ma trafić do Stanów Zjednoczonych.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.