Folia na fotowoltaikę. Zwiększy zyski

Folia na fotowoltaikę. Zwiększy zyski

Folia na panele fotowoltaiczne
Folia na panele fotowoltaiczne
Źródło zdjęć: © PV-Print
23.11.2023 08:41, aktualizacja: 23.11.2023 11:13

Panele fotowoltaiczne coraz częściej pojawiają się w centrach miast. W takich miejscach generacja energii elektrycznej wcale nie musi być jedynym źródłem dochodu z elektrowni. Panele można wykorzystać jako powierzchnię reklamową.

Panele fotowoltaiczne powinny mieć jak największy dostęp do promieni słonecznych, aby generować jak najwięcej prądu. Niemniej jednak, jedna ze szwajcarskich firm opracowała specjalną folię, która pomimo zasłaniania ogniw, ma potencjał zwiększyć zyski z instalacji fotowoltaicznej.

Jak informuje pv magazine, szwajcarska firma PV-Print wprowadziła na rynek folię samoprzylepną przeznaczoną do nakładania na moduły fotowoltaiczne. Celem tego produktu jest zwiększenie możliwości zarobkowych z instalacji fotowoltaicznej, mimo że jego zastosowanie może wiązać się z pewnym spadkiem wydajności takiej elektrowni.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Produkt ten, o nazwie PVP-foil, to samoprzylepna folia zaprojektowana specjalnie dla fotowoltaiki zintegrowanej z budynkami (BIPV). Ma ona na celu poprawę estetyki tego rodzaju instalacji, które często umieszcza się na elewacjach budynków. Innym zastosowaniem folii może być przekształcenie powierzchni modułów fotowoltaicznych w powierzchnię reklamową.

Zastosowanie folii opracowanej przez PV-Print może wiązać się z redukcją produkcji energii przez panele fotowoltaiczne o 10-30 proc. Niemniej jednak, twórcy tego rozwiązania twierdzą, że potencjalne przychody z udostępniania powierzchni reklamowej mogą przewyższyć straty wynikające z utraty generowanej mocy.

Ronen Wester z PV-Print, w rozmowie z pv magazine, opisuje PVP-foil jako folię winylową z precyzyjnie wykonanymi perforacjami, które sprawiają, że 65 proc. folii stanowi otwartą powierzchnię. Folia jest dostępna w wersji standardowej, a także w wersji cieńszej, która może lepiej spełniać potrzeby firm, które prowadzą krótsze i bardziej budżetowe kampanie reklamowe. PVP-foil niedawno zadebiutowała na rynku europejskim, a w lutym 2024 r. ma trafić do Stanów Zjednoczonych.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)