Google I/O 2013: Konkurent dla Spotify i Knowledge Graph po polsku

W pierwszym dniu konferencji I/O 2013 Google nie zaprezentował niczego wielkiego ani przełomowego. Ale to nie znaczy, że nic się nie działo. Dla Polaków najważniejsza chyba jest informacja, że Knowledge Graph nauczył się rozumieć nasz język. Pokazano sporo nowości związanych z Androidem, a także All Access – usługę muzyczną, która ma powalczyć o rynek ze Spotify i Pandorą.

Google I/O 2013: Konkurent dla Spotify i Knowledge Graph po polsku
Marta Wawrzyn

15.05.2013 23:00

W pierwszym dniu konferencji I/O 2013 Google nie zaprezentował niczego wielkiego ani przełomowego. Ale to nie znaczy, że nic się nie działo. Dla Polaków najważniejsza chyba jest informacja, że Knowledge Graph nauczył się rozumieć nasz język. Pokazano sporo nowości związanych z Androidem, a także All Access – usługę muzyczną, która ma powalczyć o rynek ze Spotify i Pandorą.

Pierwszy dzień I/O 2013 poświęcony był przede wszystkim Androidowi. Nie pokazano niestety nowej odsłony systemu, ale pokazano kilka fajnych nowości. O opcji synchronizacji powiadomień pomiędzy urządzeniami w Google Cloud Messaging, usłudze Game Services, Samsungu Galaxy S4 Google Edition i innych niespodziankach związanych z Androidem poczytacie w Komórkomanii, gdzie omówiono punkt po punkcie wszystko, co zostało zaprezentowane dziś na konferencji Google.

Knowledge Graph powie Wam wszystko

Dzięki Knowledge Graph użytkownik dostaje nie mnóstwo linków, w których pojawia się wyszukiwane słowo, a prawdziwe, wartościowe informacje i powiązania między nimi. Na przykład jeśli wpisujemy w wyszukiwarkę "Leonardo da Vinci", dowiadujemy się, że to renesansowy artysta i widzimy od razu jego dzieła, a także innych renesansowych artystów. Jeszcze nigdy potrzebne informacje nie były tak łatwo dostępne.

Graf Wiedzy w najbliższych godzinach powinien być już dostępny dla nas wszystkich, a ponieważ na razie większość z nas go jeszcze nie ma, zobaczcie prezentację.

Spóźniona, ale całkiem fajna usługa muzyczna

Cóż ciekawego zaoferował Google? Przede wszystkim nieźle wyglądający podczas dzisiejszej prezentacji system rekomendacji. All Access wykorzystuje algorytmy Google, by proponować nam utwory, które możemy polubić (na podstawie utworów, które sami wcześniej wybraliśmy). Puszczamy jeden utwór, dostajemy całą playlistę utworów podobnych do niego. Jeśli czegoś nie chcemy słuchać, możemy to z naszej playlisty usunąć.

Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2013/05/playallaccess130515347464.jpg)

Nie wiem tylko, czy to wystarczy, żeby skutecznie powalczyć o rynek ze Spotify, Deezerem czy dostępną w Stanach fantastyczną Pandorą. Na pewno Google mocno się spóźnił z wejściem na rynek streamingowych usług muzycznych, i teraz musi postarać się bardziej niż inni.

Szkoda też, że na razie nie podano żadnych informacji, kiedy usługa będzie w ogóle dostępna poza USA. Bo opisywanie jej i komentowanie jej siły rażenia na podstawie kilkuminutowej prezentacji obejrzanej na YouTube nie ma większego sensu. Ale dla fanów muzyki to na pewno ważny news – kolejny gigant staje do walki o nasze pieniądze.

Mnóstwo nowości w G+ i jeszcze lepsze mapy

Na I/O 2013 pokazano też nowe Google Maps - jeszcze piękniejsze i mądrzejsze niż dotychczasowe.

Na koniec pierwszego dnia konferencji na scenie pojawił się Larry Page, który odpowiadał na pytania publiczności. Zapytano go m.in. o zdjęcie Roberta Scoble'a w Google Glass na nosie, zrobione pod prysznicem. Larry Page nie pochwala takich zdjęć. Ciąg dalszy wielkiego show już jutro.

Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2013/05/gglass347464.jpg)
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.