Holografia w 2022? Japończycy nieco mniej optymistyczni

Pamiętacie informację o tym, że Japończycy chcą w 2022 roku zrobić holograficzną transmisję z Mistrzostw Świata? Optymizm Japończyków nie opuszcza, ale rzeczywistość jest dość brutalna.

Czyżby R2D2 był produkowany w Japonii?
Czyżby R2D2 był produkowany w Japonii?
Szymon Adamus

Pamiętacie informację o tym, że Japończycy chcą w 2022 roku zrobić holograficzną transmisję z Mistrzostw Świata? Optymizm Japończyków nie opuszcza, ale rzeczywistość jest dość brutalna.

W roku 2022 około 200 kamer wysokiej rozdzielczości miałoby pozwolić na odtworzenie murawy w innym miejscu w postaci 1:1. Japoński Narodowy Instytut Informacji Naukowej i Studiów Komunikacji opracował już system tworzenia kolorowego, trójwymiarowego hologramu obiektu. I to pokazywanego w czasie rzeczywistym. Małe samochody zabawki i inne przedmioty są fotografowane na ruchomej platformie za pomocą kamer 4K2K w rozdzielczości 3840 x 2160 pikseli. Cztery komputery PC przetwarzają obraz z użyciem algorytmów szybkiej transformacji Fouriera. Następnie obraz jest wyświetlany używając czterech paneli LCD 4K2K i laserów.

Niestety na drodze ku transmisji meczów na żywo stoją ograniczenia technologiczne i finansowe.

[cytat]Do transmisji będzie potrzebna rozdzielczość tysiąckrotnie większa niż dzisiejszych systemów high-definition - powiedział Taiichiro Kurita z japońskich laboratoriów. Największym problemem tego projektu są koszty.[/cytat]

Japończycy są przekonani, że do roku 2022 technologia będzie realna, ale czy na tyle tania by jej zastosowanie miało jakikolwiek sens? Wiele cudów techniki rodem z filmów fantastyczno naukowych jest już dzisiaj możliwych, ale by inwestorzy sypnęli groszem, muszą zobaczyć perspektywę realnego zysku. A na organizacji Mistrzostw Świata wcale nie jest tak łatwo zarobić. Nawet bez dodatkowych wydatków na trójwymiarowe hologramy boisk.

Źródło: HDTVmania.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.