Hyperloop na Podkarpaciu. Powstaje najdłuższy odcinek w Europie

Wizualizacja kolei Nevomo
Wizualizacja kolei Nevomo
Źródło zdjęć: © Nevomo
Łukasz Michalik

01.06.2021 20:07, aktual.: 08.03.2022 14:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na Podkarpaciu rusza budowa odcinka testowego kolei hyperloop. Budująca go spółka Nevomo prowadzi badania nad przyszłościową koleją wysokich prędkości, dzięki której podróż z Krakowa do Gdańska może skrócić się z obecnych ponad 5 godzin do zaledwie 40 minut.

Odcinek testowy to inwestycja prowadzona przez firmę Nevomo. Jak podaje serwis Na Kolei, dzięki porozumieniu z właścicielem infrastruktury kolejowej, spółką CIECH Sarzyna, w lecie 2021 roku Nevomo rozpoczyna budowę najdłuższego w Europie odcinka testowego kolei hyperloop. Będzie miał długość 750 metrów.

Cieszę się, że dołożymy niewielką cegiełkę do zbudowania prawdziwie rewolucyjnej technologii w transporcie publicznym.

Co istotne, odcinek posłuży do testowania kilku nowatorskich technologii, jak magrail, kolej z napędem liniowym, a także rozwiązania wykorzystujące pasywną lewitację. Technologie te składają się na przyszłościowe rozwiązania, które – jak zapewnia Nevomo – do 2025 roku powinny być gotowe do rynkowego debiutu.

Wizualizacja kolei Nevomo
Wizualizacja kolei Nevomo© Nevomo
Budowa toru testowego w skali 1:1 na terenie udostępnionym przez spółkę CIECH Sarzyna to kolejny kamień milowy w rozwoju technologii magrail. Pomyślne przeprowadzenie tych testów otwiera drogę do pilotażowych wdrożeń technologii, które planowane są na lata 2022–2024. Oczekuje się, że już w 2025 roku technologia magrail będzie od strony technicznej w pełni gotowa do wprowadzenia na rynek.

Co istotne, testowane przez Nevomo technologie będą możliwe do łatwej integracji z istniejącą infrastrukturą i taborem kolejowym. Budowa toru będzie współfinansowana przez Unię Europejską.

Obraz
© Nevomo
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (18)
Zobacz także