Kamera smartfona w roli joysticka [wideo]

Co zrobić, aby granie na smartfonie jeszcze bardziej przypominało rozrywkę, jaką zapewniają konsole? Ekran dotykowy jako odpowiednik pada nie jest idealnym rozwiązaniem, ale powstał prototyp gadżetu, zmieniający kamerę smartfona w joystick. Jak działa to urządzenie?

Nakładka pozwalająca wykorzystać kamerę w roli joysticka (Fot. YouTube.com)
Nakładka pozwalająca wykorzystać kamerę w roli joysticka (Fot. YouTube.com)
Łukasz Michalik

Co zrobić, aby granie na smartfonie jeszcze bardziej przypominało rozrywkę, jaką zapewniają konsole? Ekran dotykowy jako odpowiednik pada nie jest idealnym rozwiązaniem, ale powstał prototyp gadżetu, zmieniający kamerę smartfona w joystick. Jak działa to urządzenie?

Sterowanie grami za pomocą ekranu dotykowego nie jest pozbawione wad. Bezpośrednie wskazywanie palcem różnych punktów sprawdza się co prawda w niektórych grach, jednak w innych jest rozwiązaniem wprowadzonym z konieczności, a nie dlatego, że jest najlepszym spośród wszystkich innych.

Nietypowy pomysł poprawy tej sytuacji przedstawili badacze z Keio University, którzy w roli urządzenia wskazującego postanowili wykorzystać kamerę telefonu. Sekret pomysłu tkwi w niewielkiej nakładce przyczepianej do obiektywu kamery (w tym artykule możecie przeczytać o historii joysticka).

W elastycznej, kulistej nakładce znajdują się dwie warstwy różnokolorowych kulek. Naciskając je palcem, użytkownik powoduje, że warstwy kulek zmieniają położenie względem siebie, a rejestrujący te zmiany sensor kamery pozwala na przełożenie miejsca naciśnięcia  na kierunek ruchu obiektu w grze.

Dzięki takiemu rozwiązaniu gracz widzi bez problemów cały ekran, a sterowanie odbywa się w sposób, jak sądzę, dużo prostszy i intuicyjny niż przesuwanie palcem po płaskim ekranie.

3-Axis Analog Joystick For Touchscreen Devices #DigInfo

Źródło: Engadget

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.