Marketingowe katastrofy - najbardziej nieudane i dwuznaczne logo [TOP 15]
03.10.2011 14:09, aktual.: 11.03.2022 10:40
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Logo, czyli graficzne znaki towarowe, powinny zawierać kwintesencję tego, co reprezentują posługujące się nimi firmy. Niestety, nie zawsze pomysł, który podoba się grafikowi i zleceniodawcy, jest najszczęśliwszym wyborem. Zobacz marketingowe katastrofy – logo, których interpretacja jest co najmniej niejednoznaczna.
- Institute of Oriental Studies
Logo - najprawdopodobniej - jednej z południowoamerykańskich uczelni - Universidade Federal de Santa Catarina. Niektóre źródła podają, że jest to symbol pewnej chińskiej restauracji. Niestety, nie udało mi się w sposób niebudzący wątpliwości zweryfikować tej informacji.
2. MONT-SAT
Polak potrafi! Logo jeleniogórskiej firmy zajmującej się montażem anten satelitarnych robi od lat międzynarodową karierę.
Szacowna brytyjska instytucja ujęła sobie nieco powagi. Choć pozornie wszystko wydaje się w porządku, wystarczy obrócić logo o 90 stopni.
4. TGV
3. Office of Government Commerce
TGV (Train à Grande Vitesse) to pociąg o wysokiej prędkości. Logo francuskich szybkich pociągów (na górze) wygląda z pozoru niewinnie, jednak jego lustrzane odbicie z powodzeniem mogłoby stanowić symbol polskich spółek kolejowych.
- Arlington Pediatric Center
Logo Arlington Pediatric Center wywołało na tyle duże zainteresowanie, że szpital postanowił z niego zrezygnować i obecnie używa innego symbolu. Ciekawe dlaczego?
6. Clinica Dental
Clinica Dental - w niektórych przypadkach opieka dentystyczna może wybiegać poza ogólnie przyjęte standardy.
7. Junior Jazz Dance Classes
Junior Jazz Dance Classes - z czym kojarzy Ci się taniec?
- Locum
Locum to szwedzka firma zajmująca się zarządzaniem nieruchomościami. Przygotowała ona specjalną, świąteczną wersję swojego logo.
9. Computer Doctors
Gdy komputer nie działa, trzeba zwrócić się o pomoc do prawdziwych specjalistów.
- Pepsi
Pamiętaj, że 100 ml Pepsi ma wartość energetyczną 42 kcal. Logo firmy nie pozwoli o tym zapomnieć. Co więcej, wprowadzone w 2008 roku logo wywołało liczne skojarzenia z innym, niezwykle popularnym "produktem".
- Catholic Church’s Archdiocesan Youth Commission
Logo kościelnej organizacji powstało dość dawno temu. Co ciekawe, w 1973 roku zdobyło branżową nagrodę Art Directors Club.
12. World Taekwondo Federation
Członkowie Światowej Federacji Taekwondo nie przewidzieli, że logo ich organizacji będzie skłaniać do zadawania wielu pytań.
- Pure Maple Syrup
Czy na pewno wiesz, w jaki sposób robi się północnoamerykański przysmak, syrop klonowy?
14. A-Style
Wbrew użytej kolorystyce nie jest to symbol przedsiębiorstwa budowlanego, ale logo firmy odzieżowej. O czym myślał projektant?
- Dodge Viper
Czy żmija może zmienić się w kaczkę? Twórcy symbolu supersamochodu wyszli zapewne z założenia, że nie może. Ale gdyby tak odwrócić logo Vipera...