McDonald's: W drive-thru obsłuży cię sztuczna inteligencja

McDonald's testuje nową technologię, która pomoże firmie usprawnić proces składania głosowych zamówień w drive-thru. Według serwisu Restaurant Dive amerykańska sieciówka planuje sprzedać swoje laboratorium McD Tech Labs firmie IBM w celu "dalszego przyspieszenia" prac nad zautomatyzowanymi systemami zamówień głosowych.

McDonald's: W drive-thru obsłuży cię sztuczna inteligencja
Karolina Modzelewska

29.10.2021 | aktual.: 08.03.2022 13:04

Zakończenie transakcji sprzedaży McD Tech Labs firmie IBM ma nastąpić w grudniu. Przejęcie laboratorium przez przedsiębiorstwo z branży informatycznej i włączenie go do zespołu IBM Cloud & Cognitive Software ma pomóc w rozszerzeniu technologii McDonald's Automated Order Taking (AOT) na więcej państw, a także dostosowywanie jej do zróżnicowanego menu i języków.

McDonald's stawia na sztuczną inteligencję

Serwis Engadget przypomina, że pierwsze testy zautomatyzowanych systemów zamówień, które bazują na sztucznej inteligencji, rozpoczęło się wiosną tego roku w 10 restauracjach McDonald's w Chicago. System został oceniony jako poprawny, ale okazało się, że wymaga kilku poprawek. Jego dokładność wyniosła 85 proc., co ostatecznie oznaczało, że 1/5 wszystkich zamówień wymagała interwencji człowieka.

Dyrektor generalny McDonald's, Chris Kempczinski zapowiada, że wdrożenie technologii na szerszą skalę potrwa od roku do dwóch lat. Kluczową rolę w całym procesie ma odegrać IBM, a także mniejsze firmy z branży technologicznej (np. AI Apprente), które skupuje sieciówka. Jak zaznacza Engadget, wdrożenie technologii może usprawnić proces obsługi klienta, ale towarzyszy jej ryzyko zwolnień osób, które zastąpi sztuczna inteligencja.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.