McDonald's: W drive-thru obsłuży cię sztuczna inteligencja
McDonald's testuje nową technologię, która pomoże firmie usprawnić proces składania głosowych zamówień w drive-thru. Według serwisu Restaurant Dive amerykańska sieciówka planuje sprzedać swoje laboratorium McD Tech Labs firmie IBM w celu "dalszego przyspieszenia" prac nad zautomatyzowanymi systemami zamówień głosowych.
29.10.2021 | aktual.: 08.03.2022 13:04
Zakończenie transakcji sprzedaży McD Tech Labs firmie IBM ma nastąpić w grudniu. Przejęcie laboratorium przez przedsiębiorstwo z branży informatycznej i włączenie go do zespołu IBM Cloud & Cognitive Software ma pomóc w rozszerzeniu technologii McDonald's Automated Order Taking (AOT) na więcej państw, a także dostosowywanie jej do zróżnicowanego menu i języków.
McDonald's stawia na sztuczną inteligencję
Serwis Engadget przypomina, że pierwsze testy zautomatyzowanych systemów zamówień, które bazują na sztucznej inteligencji, rozpoczęło się wiosną tego roku w 10 restauracjach McDonald's w Chicago. System został oceniony jako poprawny, ale okazało się, że wymaga kilku poprawek. Jego dokładność wyniosła 85 proc., co ostatecznie oznaczało, że 1/5 wszystkich zamówień wymagała interwencji człowieka.
Dyrektor generalny McDonald's, Chris Kempczinski zapowiada, że wdrożenie technologii na szerszą skalę potrwa od roku do dwóch lat. Kluczową rolę w całym procesie ma odegrać IBM, a także mniejsze firmy z branży technologicznej (np. AI Apprente), które skupuje sieciówka. Jak zaznacza Engadget, wdrożenie technologii może usprawnić proces obsługi klienta, ale towarzyszy jej ryzyko zwolnień osób, które zastąpi sztuczna inteligencja.