McDonald's stawia na ekologię. Sprzedaje burgery w opakowaniach z trawy
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
McDonald's wprowadził kolejne, ekologiczne rozwiązanie do swoich restauracji. Na razie można je spotkać wyłącznie w Niemczech, ale niewykluczone, że już niedługo będą dostępne też w innych miejscach. Chodzi o opakowania wykonane z papieru z dodatkiem trawy, w które pakowane są popularne burgery.
McDonald's od dawna informuje o swoich planach związanych z ochroną środowiska i realizuje coraz to nowsze inwestycje z tym związane. Firma zapowiada, że do 2025 roku 100 proc. jej opakowań będzie pochodziło ze źródeł odnawialnych, a w każdej z restauracji należących do sieci zostanie wprowadzony recykling. Z kolei do 2030 roku zamierza ograniczyć emisję dwutlenku węgla (CO2) w restauracjach i biurach o 36 proc.
Burgery w papierze z trawy
Jedną z najnowszych inicjatyw, która została wdrożona w Niemczech, jest pakowanie burgerów oraz wrapów w papier z dodatkiem trawy. Firma zapewnia, że zmiana pozwoli na oszczędzenie blisko 70 proc. materiału opakowaniowego.
- Jako wiodąca na rynku sieć restauracji, chcemy odgrywać aktywną rolę w kształtowaniu drogi do ograniczenia odpadów z tworzyw sztucznych i opakowań. Na przykład w przyszłości będziemy używać mniej materiałów opakowaniowych i podawać coraz więcej burgerów w alternatywnych opakowaniach, takich jak innowacyjny papier do owijania — powiedział Holger Beeck, dyrektor generalny McDonald's Germany LLC.
Dzięki innowacyjnym procesom i włączeniu do papieru włókien traw, podczas produkcji można zaoszczędzić duże ilości energii, wody i CO2. Ponadto do jej wytwarzania nie stosuje się żadnych chemikaliów. Papier używany przez McDonald's zawiera 20 proc. trawy, posiada licencję FSC i nie wymaga długiego transportu. Dostarcza go start-up Apomore z Dettenhausen w Badenii-Wirtembergii, który pozyskuje trawę z Jury Szwabskiej.