Minecraft przeniesiony do rzeczywistości [wideo]

Pewnie nieraz widzieliście niesamowite konstrukcje, jakie tworzą miłośnicy kultowej gry Minecraft. Czy zastanawialiście się kiedykolwiek, jak mogłyby wyglądać w rzeczywistości? Dwóch naukowców z MIT spróbowało przenieść element przestrzeni wirtualnej do realu.

Minecraft przeniesiony do rzeczywistości [wideo]
Grzegorz Nowak

05.10.2011 | aktual.: 11.03.2022 10:38

Pewnie nieraz widzieliście niesamowite konstrukcje, jakie tworzą miłośnicy kultowej gry Minecraft. Czy zastanawialiście się kiedykolwiek, jak mogłyby wyglądać w rzeczywistości? Dwóch naukowców z MIT spróbowało przenieść element przestrzeni wirtualnej do realu.

Już nie raz przekonywaliśmy się o tym, że studenci i naukowcy z MIT mają ciekawe pomysły na zaprezentowanie swoich umiejętności. Tym razem wykorzystali popularną grę do tworzenia projektów wydruków trójwymiarowych. Dzięki temu gracze Minecrafta będą mogli zobaczyć modele swoich kreacji w rzeczywistości.

Cody Sumter oraz Jason Boggess z MIT Human Dynamics nazwali swój projekt Minecraft.Print(). Nazwa pochodzi od prostego skryptu w języku programowania Python, który potrafi przerobić wybrany element ze świata gry na plik o rozszerzeniu .STL. Dzięki temu można wydrukować dowolny obiekt za pomocą technologii druku 3D. Poniżej możecie zobaczyć, jak to działa.

Minecraft.Print() - Printing Minecraft Creations via 3D Printer

Szkoda, że wydruk nie jest w skali 1:1, choć to chyba na razie nie jest ani możliwe, ani opłacalne. Więcej na temat projektu Amerykanów znajdziecie na stronie Minecraft.Print().

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.