Monorail w Rzeszowie, czyli niezwykły pociąg w polskim mieście
Prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc podpisał list intencyjny w sprawie budowy nadziemnej jednoszynowej elektrycznej kolejki. List został podpisany z przedstawicielami firmy Sunningwell.
19.05.2020 | aktual.: 08.03.2022 15:27
Firma zadeklarowała chęć dzielenia się swoim doświadczeniem w ocenie i analizie potencjału projektu. Dostawcą technologii ma być przedsiębiorstwo motoryzacyjne BYD, a jej wykonawcą China Communication Construction Company. Wszystko to, żeby można było ocenić, jakie są szanse na budowę monoraila.
Rzeszów zobowiązał się, że przekaże firmie swoją dotychczasową dokumentację na temat budowy kolejki. Władze miasta zgodziły się także na to, by przedstawiciele Sunningwell przeprowadzili wizję lokalną.
Współpraca na mocy podpisanego listu ma trwać rok. Przez ten czas odbędą się regularne spotkania z profesjonalnymi doradcami obu stron.
Czytaj też: Pierwszy pociąg TGV po 40 latach wysłany na emeryturę. W Polsce wciąż marzymy o takich prędkościach
[wpvideo]https://wideo.wp.pl/zdecydowaly-centymetry-przyklad-skrajnego-braku-wyobrazni-6455534634838145v[/wpvideo]
Koszt to kilkaset mln zł
Sunningwell Polska to firma zarejestrowana w stolicy. Jest ona głównym udziałowcem Monorail Menagment Company z Rzeszowa. Sunningwell jest m.in. inwestorem i wykonawcą projektów związanych z energetyką, transportem oraz przemysłem.
Rzeszów do tej pory wskazał dwie trasy dla monoraila, jedną 7-kilometrową, a drugą 14. Monorail miałaby rozpoczynać i kończyć swój kurs na dworcu PKP.
Szacunkowy koszt budowy kolejki w Rzeszowie może się wahać miedzy 420 a 840 mln zł w zależności od ostatecznej długości trasy.