WAŻNE
TERAZ

Kapitalny mecz Świątek, jest finał!

Netflix z własną platformą technologii reklamowej. Czy zagrozi dominacji Google i Amazona?

Netflix ogłosił uruchomienie własnej platformy technologii reklamowej, co oznacza pełną samodzielność w tej dziedzinie. Firma planuje tworzyć bardziej spersonalizowane reklamy, konkurując z gigantami takimi jak Google i Amazon. W ciągu sześciu miesięcy od wprowadzenia planu z reklamami Netflix zdobył 40 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.

Netflix na telewizorze
Źródło zdjęć: © pexels

W trakcie swojej środowej prezentacji Upfronts Netflix ogłosił wprowadzenie własnej platformy technologii reklamowej. Dzieje się to zaledwie półtora roku po jego wejściu na rynek reklam. Ten strategiczny krok stawia firmę w szranki z innymi potentatami branży posiadającymi serwery reklamowe, takimi jak Google, Amazon czy Comcast.

Według informacji podanych przez Tech Crunch jest to znaczące wydarzenie, które może zasadniczo zmienić dotychczasowe podejście giganta streamingu do reklam. Netflix, który początkowo współpracował z Microsoftem w celu rozwoju swojej technologii reklamowej, teraz ogłasza pełną samodzielność w tej dziedzinie.

Netflix zapowiada mniej generycznych, a więcej spersonalizowanych reklam

Decyzja o stworzeniu wewnętrznej technologii reklamowej otwiera przed Netflixem nowe możliwości kreowania doświadczeń reklamowych - bardziej spersonalizowanych i dostosowanych do ogromnej bazy złożonej z ponad 270 milionów subskrybentów. Amy Reinhard, prezes działu reklamy Netflix, wskazała na konkretny cel, który przyświeca tym działaniom. Mają one sprawić, że plany reklamowe będą realizowane z taką samą doskonałością, która uczyniła z Netflixa lidera w dziedzinie technologii streamingowej.

Reinhard wskazała, że dążenie do doskonałego doświadczenia użytkownika jest dla firmy priorytetem. Dlatego też Netflix prowadzi obecnie dogłębne badania konsumenckie, aby zapewnić sobie przewagę nad konkurencją. Firma zapowiada, że posiadanie własnej platformy sprawi, że jej reklamy będą mniej generyczne, a staną się bardziej eksperymentalne. Przykładem tego mają być kampanie "epizodyczne", które opowiadają historię, zamiast bombardować użytkownika powtarzającymi się przekazami.

Aż 40 milionów użytkowników wybrało Netflixa z reklamami

Podczas prezentacji Netflix przedstawił również plany rozszerzenia swoich możliwości w zakresie kupna reklam. Zgodnie z zapowiedzią mają one obejmować także jego partnerów takich jak The Trade Desk, Display & Video 360 od Google oraz Magnite. Jest to sygnał, że pomimo stworzenia własnej technologii reklamowej, Netflix nie zamyka się na współpracę z zewnętrznymi platformami.

Firma w trakcie prezentacji pochwaliła się również tym, że jej plan abonamentowy z reklamami odniósł sukces. Na całym świecie zdobył on bowiem aż 40 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Liczbę tę zaś udało się osiągnąć w zaledwie pół roku od wprowadzenia tego planu. Ten sukces rzuca nowe światło na potencjał reklam w streamingu. Tymczasem Netflix, zdając sobie sprawę z tego potencjału, kroczy śmiałymi krokami naprzód, aby maksymalnie go wykorzystać.

Jak Netflix "zachęca" użytkowników do wyboru planu z reklamami?

Netflix uruchomił swój plan abonamentowy z reklamami, nazwany "Basic with Ads," 3 listopada 2022 roku w Stanach Zjednoczonych i w 11 innych krajach. Natomiast w lipcu 2023 roku usunął najtańszy plan bez reklam w USA i Wielkiej Brytanii zarówno dla nowych, jak i powracających użytkowników. W efekcie zmusił ich tym samym do wyboru pomiędzy droższą opcją bez reklam a tańszym planem z reklamami​. Obecni subskrybenci planu podstawowego bez reklam mogą nadal z niego korzystać, dopóki nie zdecydują się na zamianę planu lub anulowanie subskrypcji.

Netflix planuje kontynuować wycofywanie podstawowego planu bez reklam w innych krajach. Proces ten rozpoczął się w USA, Wielkiej Brytanii i Kanadzie, firma ogłosiła już jednak zamiar rozszerzenia tej zmiany na dodatkowe rynki. W 2024 roku ma ona zostać wprowadzona w Niemczech, Hiszpanii, Japonii, Meksyku, Brazylii i Australii. Decyzja ta ma na celu zwiększenie liczby użytkowników planów wspieranych reklamami. Jak na razie stanowią one 40% wszystkich nowych rejestracji w krajach, w których ten plan jest dostępny​.

źródło: TechCrunch

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości
Rewolucja w budownictwie: samonaprawiające się budynki z grzybów
Rewolucja w budownictwie: samonaprawiające się budynki z grzybów