Nowe telewizory LG: minimalizm, HDR i jeszcze więcej kontrastu. A do tego nowy WebOS 3.5
Nowa linia telewizorów LG doczekała się w końcu polskiego debiutu. Prezentowane modele cechują się minimalistycznym wzornictwem – celem projektantów było bowiem skupienie uwagi użytkownika na obrazie. Czym jeszcze kuszą nas zaprezentowane przez LG, nowe telewizory OLED?
14.04.2017 | aktual.: 10.03.2022 08:24
LG: telewizory na 2017 rok
Na rynku telewizorów OLED zaczyna robić się coraz ciaśniej. Jeszcze do niedawna rozważając zakup sprzętu z ekranem, wykorzystującym tę technologię, mieliśmy do wyboru – poza najwyższą, raczej niedostępną dla przeciętnego użytkownika półką - przede wszystkim modele LG.
Oferta sprzętu z staje się jednak coraz bardziej zróżnicowana. Z jednej strony ma na to wpływ zmiana polityki LG, które zaczęło udostępniać swoje panele innym producentom, a z drugiej coraz intensywniejsze prace rozwojowe, prowadzone przez gigantów branży RTV, jak Samsung czy Sony, które pokazało niedawno swoją nową linię telewizorów Sony OLED Bravia A1.
Jak w takiej sytuacji wyróżnić się wśród konkurencji? Gdy wszyscy oferują doskonałą jakość obrazu, a różnice stają się trudne do uchwycenia nawet dla dostrzegających drobne niuanse, wymagających użytkowników, jednym ze sposobów na pokonanie konkurentów jest design, czego dobrym przykładem są nowe telewizory, wprowadzane do oferty przez LG.
HDR i jeszcze więcej kontrastu
Światowy debiut nowego sprzętu miał miejsce w czasie targów CES 2017, a seria flagowych telewizorów doczekała się właśnie oficjalnej prezentacji W Polsce. Nową linię tworzy 5 serii telewizorów o przekątnych od 55 do 77 cali. Sprzęt LG został wyposażony m.in. w system audio Dolby Atmos, a także obsługę kluczowych standardów HDR - Dolby Vision, HDR10 i HGL.
Jej uzupełnieniem jest funkcja HDR Effect, pozwalająca na przetwarzanie obrazu ze standardowych źródeł tak, aby podwyższyć współczynnik kontrastu i podkreślić jasne obszary obrazu. Warte odnotowania jest również podniesienie luminacji ekranów – w porównaniu ze starszym sprzętem jasność obrazu wzrosła o 25 proc.
Odrębną, wspomnianą wcześniej kwestią jest wzornictwo. Tym razem LG postawiło na minimalizm, hołdując zasadzie „mniej znaczy więcej”, co marketingowcy koreańskiego producenta nazwali wzornictwem Picture-on-Wall. Zgodnie z nim telewizory zostały pozbawione wszelkich dodatkowych ozdób i elementów. Zmodyfikowano również sposób montażu na ścianie, dzięki czemu patrzący na ekran użytkownik może skupić się na wyświetlanym obrazie.
System operacyjny i ceny
Atutem nowego sprzętu jest również system operacyjny, pod kontrolą którego pracują telewizory. WebOS 3.5 do intuicyjnego interfejsu wprowadza nieco nowych udogodnień, jak szybkie wybieranie ulubionych aplikacji za pomocą przycisków numerycznych pilota, funkcję Magic Link prezentującą rozszerzone informacje o kanałach YouTube czy fabule filmów i programów telewizyjnych, a także opcję Sound Sync, ułatwiającą podłączanie bezprzewodowych głośników.
LG dodało do nich również obsługę Google Wave, dzięki której telewizory mogą teraz w ramach Internetu Rzeczy współpracować z urządzeniami innych producentów. Doczekaliśmy się również oficjalnego przedstawienia sugerowanych cen detalicznych LG OLED TV 2017:
- LG OLED SIGNATURE W 65 cali – 34 999 zł
- LG OLED SIGNATURE W 77 cali – 86 999 zł
- LG OLED 65G7 – 29 999 zł
- LG OLED 65E7 – 25 999 zł
- LG OLED 55E7 – 17 999 zł
- LG OLED 65C7 – 21 999 zł
- LG OLED 55C7 – 13 999 zł
- LG OLED 65B7 – 20 999 zł
- LG OLED 55B7 – 12 999 zł