Pokaż szefowi, że się źle czujesz. Brytyjskie firmy już korzystają z nietypowej opaski
Wygląda jak kolejny gadżet do mierzenia aktywności, ale idea stojąca za Moodbeam jest zupełnie inna. Choć też chodzi o zdrowie - ale psychiczne.
Gadżet składa się z dwóch przycisków. Żółty pomaga wyrazić radość, niebieski - smutek. W ten sposób pracujący zdalnie pracownicy mogą zasygnalizować, że nie czują się dobrze podczas wykonywania swoich obowiązków.
Szefowie zamiast dzwonić do 500 pracowników z pytaniem "jak się czujesz?", mogą w prosty i szybki sposób mogą dostać odpowiedź - tłumaczy BBC Christina Colmer McHugh, współzałożycielka Moodbeam.
Przedstawiciele jednej z brytyjskich organizacji, która korzysta z opaski, są zadowoleni z jej działania. Udało się w ten sposób "namierzyć" pracownika, którego samopoczucie w trakcie pracy było niskie.
Firmy pozwalające zakładać opaskę dodają, że ich noszenie to decyzja pracownika. Używanie ich jest opcjonalne.
Nie da się ukryć, że w dobie pracy zdalnej trudno o bliższy kontakt z pracownikiem, szczególnie w przypadku dużych przedsiębiorstw. Tyle że takie sprzęty jak Moodbeam rodzą pewne obawy.
Nie zawsze będzie wiadomo, czy firmy wykorzystają informacje o nastroju, by wyeliminować problem - może się przecież okazać, że prościej będzie rozstać się z nieszczęśliwym.
Poza tym sama obecność takiego gadżetu może być pewnym zamachem na prywatność. A fakt, że używanie opaski jest w wielu firmach kwestią wyboru, nie oznacza przecież, że łatwo powiedzieć przełożonym "nie".