Pokaż szefowi, że się źle czujesz. Brytyjskie firmy już korzystają z nietypowej opaski
18.01.2021 21:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wygląda jak kolejny gadżet do mierzenia aktywności, ale idea stojąca za Moodbeam jest zupełnie inna. Choć też chodzi o zdrowie - ale psychiczne.
Gadżet składa się z dwóch przycisków. Żółty pomaga wyrazić radość, niebieski - smutek. W ten sposób pracujący zdalnie pracownicy mogą zasygnalizować, że nie czują się dobrze podczas wykonywania swoich obowiązków.
Szefowie zamiast dzwonić do 500 pracowników z pytaniem "jak się czujesz?", mogą w prosty i szybki sposób mogą dostać odpowiedź - tłumaczy BBC Christina Colmer McHugh, współzałożycielka Moodbeam.
Przedstawiciele jednej z brytyjskich organizacji, która korzysta z opaski, są zadowoleni z jej działania. Udało się w ten sposób "namierzyć" pracownika, którego samopoczucie w trakcie pracy było niskie.
Firmy pozwalające zakładać opaskę dodają, że ich noszenie to decyzja pracownika. Używanie ich jest opcjonalne.
Nie da się ukryć, że w dobie pracy zdalnej trudno o bliższy kontakt z pracownikiem, szczególnie w przypadku dużych przedsiębiorstw. Tyle że takie sprzęty jak Moodbeam rodzą pewne obawy.
Nie zawsze będzie wiadomo, czy firmy wykorzystają informacje o nastroju, by wyeliminować problem - może się przecież okazać, że prościej będzie rozstać się z nieszczęśliwym.
Poza tym sama obecność takiego gadżetu może być pewnym zamachem na prywatność. A fakt, że używanie opaski jest w wielu firmach kwestią wyboru, nie oznacza przecież, że łatwo powiedzieć przełożonym "nie".