Polska firma zbanowana z Facebooka za modelki w bieliźnie [foto]

O tym, że monopol nie jest rzeczą dobrą, przekonał się polski przedsiębiorca prowadzący kampanię na Facebooku. Jego profil zniknął, bo zawierał zdjęcia modelek w bieliźnie. Admini uznali, że biznesmen propaguje pornografię.

Modelka (Fot. Flickr/mark sebastian/Lic. CC by)
Modelka (Fot. Flickr/mark sebastian/Lic. CC by)
Mariusz Kosakowski

23.11.2010 11:05

O tym, że monopol nie jest rzeczą dobrą, przekonał się polski przedsiębiorca prowadzący kampanię na Facebooku. Jego profil zniknął, bo zawierał zdjęcia modelek w bieliźnie. Admini uznali, że biznesmen propaguje pornografię.

Firma Obsessive to producent bielizny, który postanowił prowadzić swoją kampanię na Facebooku. Wszystko szło zgodnie z planem – podczas 2 miesięcy trwania akcji profil zyskał 2 tys. fanów i mnóstwo wpisów.

Jednak pewnego dnia profil zniknął. Roboty Zuckerberga uznały konto przedstawiające kobiety w bieliźnie za źródło pornografii. Tomasz Szpila, który jest współwłaścicielem marki Obsessive, nie krył zdziwienia:

Było to dla nas zaskoczeniem. Zwróciliśmy się z pytaniem do administratora, ale dowiedzieliśmy się, że ktoś zgłosił nieodpowiednie treści.

To niejedyny przypadek znikających profili - żeby było śmieszniej, nie tylko profili z bielizną. Podobny los spotkał fanpage teatru Krystyny Jandy i profil blogera Mirka Połyniaka. Bloger Jacek Gadzinowski też już nie pisze wiadomości na swojej facebookowej tablicy (być może dlatego, że napisał... niepochlebny tekst o Facebooku).

Gadzinowski nie sądzi, by ktoś zgłosił nieodpowiednie treści:

To mogło nie spodobać się automatom badającym treści w serwisie.

We wszystkich cywilizowanych krajach człowiek jest tak długo niewinny, aż wina zostanie mu udowodniona. Jednak coś takiego nie figuruje w regulaminie Facebooka. Profil przyłapany na łamaniu zapisów po prostu znika z serwisu.

Czy Facebook połknie cały Internet? [Waszym zdaniem]

Ludzie pracujący w branży internetowej i przedsiębiorcy chcący w Sieci prowadzić swoje kampanie zadają sobie pytanie: jak to robić, skoro Facebook jest praktycznie wszędzie, ma monopol, a do tego jest nieobliczalny w swoich decyzjach.

Krzysztof Urbanowicz, szef agencji Mediapolis, odpowiada krótko:

Taka blokada profilu może oznaczać dla firm utratę przychodów.

Całą sprawę bardzo trafnie podsumował Chris Anderson, redaktor naczelny „Wired":

Facebook jest zamkniętym światem, w którym reguły wyznacza jeden człowiek – Mark Zuckerberg.

Obsessive założył nowy profil i dalej prowadzi swoją kampanię, umieszczając zdjęcia modelek, tym razem z wdziękami zasłoniętymi tabliczką z napisem Fejsban :D. Rzućcie okiem:

Obsessive
Obsessive

Martwi jedynie fakt, że w świetle regulaminu zdjęcia umieszczane na Facebooku są własnością Zuckerberga i może on zrobić z nimi, co tylko chce...

Źródło: "Gazeta Prawna"

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.