Polskie piekło podbija świat. Rozmawiamy z twórcą „Agony” Tomaszem Dutkiewiczem

Kickstarterowa zbiórka na „Agony” kończy się sukcesem: projekt ponad dwukrotnie przekroczył założony cel. Polska wizja piekła zrobiła wrażenie na graczach z całego świata. Rozmawiamy z pomysłodawcą gry Tomaszem Dutkiewiczem.

Polskie piekło podbija świat. Rozmawiamy z twórcą „Agony” Tomaszem Dutkiewiczem 1
Źródło zdjęć: © Madmind Studio
Michał Puczyński

Agony to polska produkcja z gatunku survival horroru, rzucająca gracza prosto do piekła. Jej kampania na Kickstarterze to drugie podejście do crowdfundingu. Pierwsza zbiórka – gdy gra miała jeszcze nazywać się Sacred Agony – została zawieszona przez samych autorów, ale ich zdaniem i tak spełniła cel: wzbudziła zainteresowanie tytułem.

Dziś Agony jest w zaawansowanej fazie produkcji. Media z branży gier komputerowych uważają ją za jeden z najbardziej obiecujących horrorów. Gra pojawi się w wersji na komputery PC i konsole PlayStation 4 oraz Xbox One. Premiera jest zaplanowana na 2017 rok.

Pomysłodawcą i głównym projektantem Agony, a także założycielem tworzącego grę bydgoskiego Madmind Studio, jest Tomasz Dutkiewicz. To weteran branży, który wcześniej pracował m.in. przy grach Sniper Ghost Warrior 2 i Alien Rage.

Polskie piekło podbija świat. Rozmawiamy z twórcą „Agony” Tomaszem Dutkiewiczem 2

Piekło to takie oczywiste miejsce akcji dla horroru, a jednak gracze rzadko tam trafiają. Skąd pomysł, by się na nim skupić?

Wiele lat temu, gdy w moje ręce wpadła "Boska Komedia" Dantego, pomyślałem że byłoby niesamowicie stworzyć grę o podobnej głębi. Wtedy jednak było to zwyczajnie marzeniem, bez realnych szans na realizację. Z czasem zaświaty stały się moją pasją, a półki zaczęły uginać się od książek o tej tematyce.

Od razu zacząłeś działać w kierunku stworzenia gry?

Agony zawsze było gdzieś z tyłu mojej głowy, ale dopiero niedawno zdałem sobie sprawę, że moje umiejętności pozwalają już na przedstawienie własnej wizji horroru. Na szczęście projekt zdobył popularność, udało mi się uzyskać pomoc inwestora i rozpocząć prace nad grą.

Polskie piekło podbija świat. Rozmawiamy z twórcą „Agony” Tomaszem Dutkiewiczem 3

Osiągnięte cele

Kwota zebrana na Kickstarterze pozwoliła na sfinansowanie dodatkowych celów. Pojawią się: tryb nieskończonej gry z losową generacją świata, opcja podglądu modeli postaci, wiele zakończeń i [b]wsparcie VR[/b].

Staramy się, by nasz świat ciągle zaskakiwał – czymś, czego gracze nie widzieli nigdy wcześniej. Dlatego też nie możemy wzorować się na znanych koncepcjach. Musimy czerpać inspiracje z własnych umysłów.

Niezrelizowane cele

To walki z bossami, dodatkowe grywalne postaci i wydanie Extreme o nieznanej zawartości.

W Agony będzie wiele nawiązań do różnych religii, ale sama gra nie jest związana z żadnym konkretnym systemem wierzeń. To piekło, w którym wrzucono wszystkie religie do jednego kotła i z powstałej mieszanki zbudowano fundamenty zaświatów.

Polskie piekło podbija świat. Rozmawiamy z twórcą „Agony” Tomaszem Dutkiewiczem 4

Miałem okazję pobawić się demem. Nie pokazujecie w nim wszystkich asów, jakie macie w rękawie, ale mimo wszystko na jego podstawie powiedziałbym, że pod względem rozgrywki Agony to miks Obcego: Izolacji i Amnezji. Czy wzorowaliście się na konkretnych tytułach?

Zdecydowanie tak. Jedną z naszych głównych inspiracji pozostaje Outlast. Mechanika rozgrywki w tej grze bardzo dobrze sprawdza się w horrorze z perspektywy pierwszoosobowej. W Agony jednak mocno rozwinęliśmy ten pomysł. Dodaliśmy wiele możliwości, na przykład wychodzenie z ciała fizycznego i opętywanie innych ludzi oraz demonów, by wykorzystać ich specyficzne umiejętności.

Jak duży nacisk stawiacie na skradanie się, jak duży na akcję?

Około 80 proc. gameplayu polegało będzie raczej na pozostawaniu w cieniu i unikaniu kontaktu z demonami. Pozostałe 20 proc. to poruszanie się w ciele demonów – co pozwoli graczom przez chwilę poczuć potęgę bestii, przed którymi muszą się ukrywać. Gracze będą mogli też rozwijać kilka umiejętności i parametrów postaci, i dzięki temu lepiej radzić sobie w świecie gry.

Polskie piekło podbija świat. Rozmawiamy z twórcą „Agony” Tomaszem Dutkiewiczem 5

Czy będziemy mieli okazję przystanąć i pomyśleć nad zagadkami?

W Agony będzie sporo łamigłówek, ale rozwiązanie niektórych z nich nie będzie wymagane do przejścia gry. Dzięki nim odblokujemy dodatkowe fragmenty lokacji, ukryte komnaty i bonusy. Same zagadki natomiast staramy się dobrze zbalansować. Poziom trudności ma stanowić wyzwanie dla większości graczy, ale, z drugiej strony, nie może stać się dla nich barierą nie do przejścia.

Gra powstaje w wersjach na PC i konsole. Czy one będą się różnić między sobą? W jaką rozdzielczość i liczbę klatek celujecie na konsolach?

Jeszcze za wcześnie, by udzielić odpowiedzi na to pytanie. Mogę jednak powiedzieć, że szeregi Madmind Studio zasilają zarówno gracze pecetowi, jak i konsolowi. To sprawia, że każdy z nas pilnuje, by żadna z platform nie była pokrzywdzona na rzecz innej.

Premiera Agony jest planowana na drugi kwartał 2017 r.

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Gigantyczna porażka rosyjskiej propagandy. Nikt w to nie gra
Gigantyczna porażka rosyjskiej propagandy. Nikt w to nie gra
Mapy Google z nową funkcją. Sprawdź wskaźniki
Mapy Google z nową funkcją. Sprawdź wskaźniki
Jeżowce z układem nerwowym przypominającym mózg
Jeżowce z układem nerwowym przypominającym mózg
Rzymski obóz wojskowy wysoko w Alpach. Niezwykłe odkrycie pełne artefaktów
Rzymski obóz wojskowy wysoko w Alpach. Niezwykłe odkrycie pełne artefaktów
Zaktualizuj Windows 10. Łatka rozwiązuje ważny problem
Zaktualizuj Windows 10. Łatka rozwiązuje ważny problem
Naukowcy ostrzegają. Jeziora w Amazonii parują w wysokich temperaturach
Naukowcy ostrzegają. Jeziora w Amazonii parują w wysokich temperaturach
Zajmuje 15 proc. całego globu. Co skrywa wnętrze Księżyca?
Zajmuje 15 proc. całego globu. Co skrywa wnętrze Księżyca?
Kupił chińską kartę graficzną. Dostał podrobiony sprzęt
Kupił chińską kartę graficzną. Dostał podrobiony sprzęt
Była ukryta po ziemią. Odnaleziono starożytną stolicę sprzed 2700 lat
Była ukryta po ziemią. Odnaleziono starożytną stolicę sprzed 2700 lat
Norma 36,6 st. C już nieaktualna. Temperatura zdrowego człowieka jest inna
Norma 36,6 st. C już nieaktualna. Temperatura zdrowego człowieka jest inna
Wyjątki przy zastrzeganiu numeru PESEL. Co warto wiedzieć?
Wyjątki przy zastrzeganiu numeru PESEL. Co warto wiedzieć?
"Megamiasto" pająków. Odkryli nową największą pajęczynę świata
"Megamiasto" pająków. Odkryli nową największą pajęczynę świata
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯