Przybywa inteligentnych liczników prądu. Pozwalają oszczędzać

Przybywa inteligentnych liczników prądu. Pozwalają oszczędzać

Inteligentny licznik TAURON Dystrybucja
Inteligentny licznik TAURON Dystrybucja
Źródło zdjęć: © TAURON Dystrybucja
Mateusz Tomczak
14.02.2023 17:06, aktualizacja: 14.02.2023 18:04

Firma TAURON Dystrybucja rozdysponowała już milion inteligentnych liczników energii elektrycznej. Operator zyskuje na nich nie mniej niż jego klienci. Dlaczego warto mieć w domu to urządzenie?

Nowoczesnych liczników zdalnego odczytu (LZO) przybywa w szybkim tempie. Jednym z operatorów bardzo intensywnie działających w tym zakresie jest TAURON Dystrybucja. Firma potwierdziła, że przekroczyła barierę miliona inteligentnych liczników energii elektrycznej zainstalowanych u klientów.

Inteligentne liczniki - jakie korzyści?

Nowy licznik to szereg korzyści. Przede wszystkim zapewnia automatyczny, rzeczywisty odczyt zużycia energii oraz posiada opcję kontrolowania i planowania zużycia energii za pośrednictwem dedykowanej aplikacji. W efekcie możliwe jest zatem oszczędzanie na rachunkach.

Firmie TAURON Dystrybucja licznik zdalnego odczytu zapewnia automatyczne pozyskiwanie danych o pracy sieci elektroenergetycznej. Może wykryć ewentualne niepożądane zdarzenia sieciowe i pozwolić podjąć szybką interwencję.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W 2023 r. mają zostać zrealizowane kolejne ambitne plany związane z rozpowszechnianiem LZO. Chodzi wymianę liczników (100 tys. sztuk) u klientów TAURON Dystrybucja na terenach oddziałów Wrocław i Wałbrzych. Firma zaplanowała również wymiany legalizacyjne liczników zdalnego odczytu zainstalowanych we Wrocławiu jeszcze w 2015 r.

TAURON Dystrybucja zapewni liczniki zdalnego odczytu wszystkim klientom do 2030 r. Są one elementem Smart Grid – inteligentnej sieci elektroenergetycznej. Działania TAURON Dystrybucja związane z LZO wpisują się w ustawę Prawo energetyczne. Każdy operator musi do 31 grudnia 2028 r. potwierdzić instalację liczników zdalnego odczytu u co najmniej 80 proc. swoich klientów.

Mateusz Tomczak, dziennikarz Gadżetomanii

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (92)