Reklamy z 1993 roku, w których nieźle przewidziano przyszłość [wideo]

Co dziś robimy na plaży (Fot. Flickr/ Spree2010/Lic. CC by)
Co dziś robimy na plaży (Fot. Flickr/ Spree2010/Lic. CC by)
Marta Wawrzyn

23.04.2013 16:30, aktual.: 10.03.2022 12:14

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Amerykański gigant AT&T miał sporo wyobraźni 20 lat temu. W serii reklam, które po latach okazały się zaskakująco trafne, przewidział kilka rzeczy, które mamy teraz. Może niedokładnie w tej samej formie, ale i tak to niesamowita sprawa.

Amerykański gigant AT&T miał sporo wyobraźni 20 lat temu. W serii reklam, które po latach okazały się zaskakująco trafne, przewidział kilka rzeczy, które mamy teraz. Może niedokładnie w tej samej formie, ale i tak to niesamowita sprawa.

Wielu z Was pewnie świetnie pamięta, jak wyglądał Internet i gadżety na początku lat 90. Trochę inaczej niż dzisiaj. "Newsweek" ogłosił nawet, że ten cały Internet to jakaś bujda i nic ciekawego z tego się nie wykluje. Ale taki brak wyobraźni był raczej wyjątkiem niż regułą.

Koncern AT&T, który Amerykanie dziś darzą taką mniej więcej miłością jak my Telekomunikację Polską i który dziś symbolem wielkiej wyobraźni nie jest, wypuścił w 1993 roku serię ciekawych reklam. Przypomniał je właśnie Business Insider.

Nie wszystkie wynalazki przyszłości, które w nich zaprezentowano, wyglądają dziś tak, jak je sobie wtedy wyobrażano. Ale kilka rzeczy udało się AT&T przewidzieć świetnie: możemy wysłać nie tyle fax, co e-mail prosto z plaży, mamy nawigację w samochodach, możemy oglądać filmy, kiedy tylko chcemy, nie przejmując się ograniczeniami telewizyjnej ramówki (choć w Polsce wciąż to za dużo kosztuje).

AT&T You Will Ads From 1993 - Amazingly accurate predictions

Niby te reklamy to nic wielkiego z dzisiejszego punktu widzenia – nie ma w nich futurystycznych okularów z dostępem do Internetu, smartfonów ani Twittera. Ale nie zmienia to faktu, że AT&T przewidziało całkiem trafnie, jak ludzie będą za kilka czy kilkanaście lat ułatwiać sobie życie.

Jak widać, nie wszystkie wizje przyszłości to bzdury. Może reklamy AT&T nie są tak spektakularnym dowodem na to, jak intrygująca wizja krakowskiej gazety z 1926 roku, o której niedawno pisałam – ale i tak nie da się nie uśmiechnąć, patrząc na nie.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)