Rzeczywistość rozszerzona inspiruje. Wirtualna wystawa i inne przykłady kreatywnego wykorzystania AR

Rzeczywistość rozszerzona to jedna z najpopularniejszych technologii ostatnich czasów. Znajduje się w centrum zainteresowania naukowców, deweloperów i użytkowników urządzeń mobilnych.Inspiruje reklamodawców. Powstają coraz to nowe aplikacje, które łączą rzeczywistość realną z wirtualną.

(Fot.BrilliantafterBreakfast)
(Fot.BrilliantafterBreakfast)
Katarzyna Orzechowska

17.06.2012 | aktual.: 10.03.2022 14:03

Rzeczywistość rozszerzona to jedna z najpopularniejszych technologii ostatnich czasów. Znajduje się w centrum zainteresowania naukowców, deweloperów i użytkowników urządzeń mobilnych.Inspiruje reklamodawców. Powstają coraz to nowe aplikacje, które łączą rzeczywistość realną z wirtualną.

Rzeczywistość rozszerzona jest stosunkowo młodą technologią, która może odmienić sposób, w jaki korzystamy z urządzeń mobilnych. Aplikacja, która kojarzy się z Augmented Reality (AR) to Layar - tzw. przeglądarka rzeczywistości dzięki której możemy wzbogacić naszą wiedzę o informacje z Sieci podczas podróżowania i odnaleźć się w okolicy dzięki Mapom Google, równocześnie dowiadując się, gdzie jesteśmy i co przed sobą widzimy. Inne wykorzystanie Layar to np. najnowsza wersja aplikacji - Layar Creator, która umożliwi wydawcom magazynów urozmaicenie materiałów drukowanych o interaktywne bajery, takie jak wideo, linki, opcje „kup teraz”, integrację z serwisami społecznościowymi, m.in. Facebook – social plugins. Istnieje również aplikacja, która mogłaby pomóc w zakupach i zastąpić tradycyjną przebieralnię. Dzięki rozszerzonej rzeczywistości można w niej wybrać dostępne w sklepie ubrania oraz akcesoria, a następnie sprawdzić, czy będą pasowały (firma Facecake przedstawiła ją na targach DEMO Spring 2011).

Do tej pory aplikacje wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną tworzyła wąska grupa specjalistów – Layar Connect API wprowadza rewolucję - udostępniając proste narzędzia, które pomogą programistom korzystać z dobrodziejstw AR. Możliwości sprawdzenia ich w praktyce jest coraz więcej, również w kulturze. Zwykle muzea nie kojarzą się z najnowocześniejszymi technologiami, jednak Agencja Brilliant after Breakfast z Amsterdamu ruszyła ze specjalną kampanią o nazwie “Paint Job”, dedykowaną słynnemu muzeum Rijksmuseum. Za pomocą Layar Reality Browser odwiedzający muzeum mogli skanować obrazy na swoich smartfonach i zyskać dostęp do specjalnie ukrytych wiadomości.

Product Placement? (Fot.Brilliantafterbreakfast)
Product Placement? (Fot.Brilliantafterbreakfast)

Dzięki wirtualnym warstwom odwiedzający muzeum mieli możliwości podziwiania dzieł sztuki z zupełnie innej perspektywy. W ten sposób połączenie realnego i wirtualnego zwiedzania muzeum może być ciekawe.

Dla świata sztuki otwiera to nowe możliwości dialogu z obserwatorem, a reklamodawcom - możliwość przekazania informacji odbiorcom za pomocą kreatywnego konceptu. Podobnie dobrodziejstwa Augmented Reality zostały wykorzystane przy kampanii dla Absolut Wódka (Absolut Inspire), gdzie wykorzystano fuzję z Google Street View i udostępniono użytkownikom możliwość stworzenia swoich własnych projektów street art i umieszczenia ich na butelce. Inspirujący i interesujący pomysł! Jeśli jeszcze go nie widzieliście, umieszczam poniżej:

Czekam na więcej przykładów kreatywnego wykorzystania Augmented Reality w kampaniach i nie tylko! Na razie widać, że technologia rzeczywistości rozszerzonej coraz częściej inspiruje.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.