Rzepy - najbardziej wkurzająca reklama Coca-Coli w historii?
O co chodzi? Coca-Cola reklamuje swoje nowe butelki przystankowymi reklamami wyposażonymi w rzepy, aby dosłownie przyciągnąć nowych klientów. Mamy do czynienia z najlepszą albo najgorszą reklamą Coca-Coli w historii.
13.11.2009 | aktual.: 14.03.2022 10:07
O co chodzi? Coca-Cola reklamuje swoje nowe butelki przystankowymi reklamami wyposażonymi w rzepy, aby dosłownie przyciągnąć nowych klientów. Mamy do czynienia z najlepszą albo najgorszą reklamą Coca-Coli w historii.
Dlaczego rzepy? Nowe butelki mają dużo lepiej leżeć w dłoni, czego metaforą ma być wspomniany rzep łapiący ubrania przechodniów.
Nowa reklama wprowadzona na razie na paryskich przystankach budzi sporo wątpliwości. Po pierwsze rzep szarpiący drogi wełniany płaszcz nie nastraja raczej pozytywnie do reklamowanego produktu. Po drugie bardzo szybko „reklama” zacznie pozostawiać na ubraniach brud i fragmenty innych „złapanych” płaszczy i szalików.
Wreszcie po trzecie, nie wiem dokładnie jak zareagowałbym spiesząc się na autobus i czując, że nowa butelka Coca-Coli szarpie mnie do tyłu, ale nie byłaby to na pewno reakcja pozytywna.
Dlaczego więc zastanawiamy się w ogóle czy reklama była dobrym pomysłem? Bez wątpienia jest to niecodzienny sposób zwrócenia uwagi potencjalnego klienta, a dodatkowo…
Ona jest naprawdę skuteczna. Paryżanie zamiast znienawidzić nowej kampanii reklamowej, kupują o 3.8% więcej osławionego odrdzewiacza.
Źródło: Gizmodo