Przyszłość energetyki w Polsce. W Ustce pojawił się Hydrocat 55

Przyszłość energetyki w Polsce. W Ustce pojawił się Hydrocat 55

Hydrocat 55.
Hydrocat 55.
Źródło zdjęć: © portalstoczniowy.pl | RWE
11.10.2023 15:52, aktualizacja: 24.10.2023 13:37

Nowy rozdział w polskiej transformacji energetycznej otwarto w Porcie Ustka, gdzie RWE i FRS Windcat Polska zaprezentowały Hydrocat 55, innowacyjną jednostkę do transportu załóg przy budowie i eksploatacji morskich farm wiatrowych. Prezentacja ta była nie tylko pokazem technologicznych możliwości, ale również potwierdzeniem roli Portu Ustka jako kluczowej bazy operacyjnej dla przyszłych morskich farm wiatrowych w Polsce.

Hydrocat 55: Nowa Era w Morskim Transporcie Załóg

W Porcie Ustka, firma RWE wraz z FRS Windcat Polska zaprezentowały światu Hydrocat 55 – innowacyjną jednostkę CTV (Crew Transfer Vessel) o napędzie dwupaliwowym. Statek korzysta zarówno z tradycyjnego oleju napędowego, jak i z wodoru, co stanowi przełom w redukcji emisji CO2.

Port Ustka: od teraz kluczowy element w polskiej transformacji energetycznej

W obecności Burmistrza Miasta Ustka, Jacka Maniszewskiego, i innych przedstawicieli lokalnej społeczności, Hydrocat 55 został zaprezentowany jako czołowy element w nadchodzących inicjatywach morskich farm wiatrowych w Polsce. Port Ustka będzie pełnił rolę bazy operacyjnej i serwisowej dla planowanej morskiej farmy wiatrowej F.E.W. Baltic II.

Port Ustka, położony nad południowym wybrzeżem Bałtyku, od lat stanowi ważny punkt komunikacyjny dla regionu, pełniąc funkcję zarówno handlową, jak i rybacką. Jego strategiczne położenie sprawia, że staje się kluczowym miejscem dla inicjatyw związanych z odnawialnymi źródłami energii, takimi jak morskie farmy wiatrowe.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Innowacyjność na poziomie silnika – Hydrocat 55

Technologia zastosowana w Hydrocat 55 umożliwia znaczące oszczędności i efektywność. Zaawansowane silniki dwupaliwowe, mogące korzystać z 200 kg wodoru, pozwalają na znaczącą redukcję emisji CO2. Tym samym, możliwe jest zastąpienie aż 600 litrów oleju napędowego podczas jednego tankowania.

Odpowiedź na wyzwania dekarbonizacji

"Jest to przełomowy moment dla sektora energetyki wiatrowej i transportu morskiego. Jesteśmy przekonani, że ta jednostka to dopiero początek w rozwoju napędów wodorowych w sektorze żeglugi," mówi Grzegorz Chodkowski, Wiceprezes Offshore Development Poland w RWE.

Planowane etapy rozwoju F.E.W. Baltic II

Projekt F.E.W. Baltic II, pierwsza morska farma wiatrowa RWE w Polsce, ma być umieszczona na północ od Ławicy Słupskiej. Z planowaną mocą zainstalowaną na poziomie 350 megawatów, farma wiatrowa dostarczy energię dla około 350 000 gospodarstw domowych w Polsce. Prace nad projektem są w toku, a uruchomienie farmy przewidywane jest na koniec tej dekady.

Prezentacja jednostki Hydrocat 55 i planowane inwestycje w Port Ustka zaznaczają nową erę w polskiej transformacji energetycznej, ukierunkowanej na zrównoważony rozwój i dekarbonizację.

Mariusz Dasiewicz, dziennikarz portalstoczniowy.pl

Źródło artykułu:PortalStoczniowy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)