StarCraft II Beta - test wydajności

W serwisie Tom's Hardware możecie znaleźć szczegółowy test wydajności wersji beta RTS-a StarCraft II. Na tytuł czekają miliony graczy. Czy będzie im działał płynnie?

StarCraft II Beta - test wydajności
Szymon Adamus

27.04.2010 11:00

W serwisie Tom's Hardware możecie znaleźć szczegółowy test wydajności wersji beta RTS-a StarCraft II. Na tytuł czekają miliony graczy. Czy będzie im działał płynnie?

Porównanie ustawień graficznych drugiego StarCrafta widzieliśmy już dzięki testom PC Games Hardware.  Nawet na niskich ustawieniach gra prezentowała się całkiem nieźle. Tom's Hardware pokazuje w swoim teście wszystkie ustawienia graficzne, porównuje jakość obrazu na kartach GeForce kontra Radeon itp. Wniosek jest jeden. Gra wygląda nieźle na kartach obydwu producentów i działa płynnie w większości ustawień.

Komputer, którego użyto do testów miał specyfikacje:

  • procesor - Intel Core i7-920 (Nehalem), 2.67 GHz, QPI-4200, 8MB Cache Overclocked to 3.06 GHz @ 153 MHz BCLK,
  • płyta główna - ASRock X58 SuperComputer Intel X58, BIOS P1.90,
  • pamięć - Kingston PC3-10700 3 x 1,024MB, DDR3-1225, CL 9-9-9-22-1T,
  • system 0peracyjny - Windows 7 64-bit.

Do testów użyto kilkunastu różnych kart graficznych.

Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/04/StarcraftII2.jpg)

Najlepiej wypadły karty Radeon HD5850, HD5830, HD5770, HD5750 i GeForce GTX260 896 MB, 9600GT wyświetlając w rozdzielczości 1280x1024, bez AA i na średnich ustawieniach około 70 klatek na sekundę. Na najwyższych, możliwych ustawieniach (detale na Ultra, 4xAA, rozdzielczość 2560x1600 pikseli) karty GeForce GTX 260 i 250 wyświetlały średnio około 11 klatek na sekundę. Szczegółowe wyniki znajdziecie na wspomnianej stronie (link w źródle).

Konkluzją artykułu było pozytywnie nastrajające stwierdzenie.

[cytat]Bazując na wczesnym wydaniu sądzimy, że można spokojnie powiedzieć, że większość graczy będzie mogła grać wygodnie bez ulepszania swojego PeCeta.[/cytat]

Oczywiście StarCraft II to nie Crysis, tutaj nie potrzeba potężnej mocy by wyświetlić chociażby zwykłe drzewo. Niemniej cieszą takie wyniki wstępnych testów. To w końcu gra nastawiona na multiplayer. Wszystko musi działać płynnie na jak największej ilości komputerów. Inaczej nie będzie z kim grać.

Źródło: Tom's Hardware

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.