StarCraft II Beta - test wydajności

W serwisie Tom's Hardware możecie znaleźć szczegółowy test wydajności wersji beta RTS-a StarCraft II. Na tytuł czekają miliony graczy. Czy będzie im działał płynnie?

StarCraft II Beta - test wydajności 1
Szymon Adamus

W serwisie Tom's Hardware możecie znaleźć szczegółowy test wydajności wersji beta RTS-a StarCraft II. Na tytuł czekają miliony graczy. Czy będzie im działał płynnie?

Porównanie ustawień graficznych drugiego StarCrafta widzieliśmy już dzięki testom PC Games Hardware.  Nawet na niskich ustawieniach gra prezentowała się całkiem nieźle. Tom's Hardware pokazuje w swoim teście wszystkie ustawienia graficzne, porównuje jakość obrazu na kartach GeForce kontra Radeon itp. Wniosek jest jeden. Gra wygląda nieźle na kartach obydwu producentów i działa płynnie w większości ustawień.

Komputer, którego użyto do testów miał specyfikacje:

  • procesor - Intel Core i7-920 (Nehalem), 2.67 GHz, QPI-4200, 8MB Cache Overclocked to 3.06 GHz @ 153 MHz BCLK,
  • płyta główna - ASRock X58 SuperComputer Intel X58, BIOS P1.90,
  • pamięć - Kingston PC3-10700 3 x 1,024MB, DDR3-1225, CL 9-9-9-22-1T,
  • system 0peracyjny - Windows 7 64-bit.

Do testów użyto kilkunastu różnych kart graficznych.

StarCraft II Beta - test wydajności 2
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/04/StarcraftII2.jpg)

Najlepiej wypadły karty Radeon HD5850, HD5830, HD5770, HD5750 i GeForce GTX260 896 MB, 9600GT wyświetlając w rozdzielczości 1280x1024, bez AA i na średnich ustawieniach około 70 klatek na sekundę. Na najwyższych, możliwych ustawieniach (detale na Ultra, 4xAA, rozdzielczość 2560x1600 pikseli) karty GeForce GTX 260 i 250 wyświetlały średnio około 11 klatek na sekundę. Szczegółowe wyniki znajdziecie na wspomnianej stronie (link w źródle).

Konkluzją artykułu było pozytywnie nastrajające stwierdzenie.

[cytat]Bazując na wczesnym wydaniu sądzimy, że można spokojnie powiedzieć, że większość graczy będzie mogła grać wygodnie bez ulepszania swojego PeCeta.[/cytat]

Oczywiście StarCraft II to nie Crysis, tutaj nie potrzeba potężnej mocy by wyświetlić chociażby zwykłe drzewo. Niemniej cieszą takie wyniki wstępnych testów. To w końcu gra nastawiona na multiplayer. Wszystko musi działać płynnie na jak największej ilości komputerów. Inaczej nie będzie z kim grać.

Źródło: Tom's Hardware

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Czy to koniec życia na Ziemi? Taka może być przyszłość naszej planety
Czy to koniec życia na Ziemi? Taka może być przyszłość naszej planety
Sztuczna inteligencja przywraca dinozaury. Są jak żywe
Sztuczna inteligencja przywraca dinozaury. Są jak żywe
Rekordowa odległość. Sonda Psyche przekazała sygnał z odległości 350 mln km
Rekordowa odległość. Sonda Psyche przekazała sygnał z odległości 350 mln km
Napęd plazmowy. Nowa broń w walce z kosmicznymi śmieciami
Napęd plazmowy. Nowa broń w walce z kosmicznymi śmieciami
To przez działalność człowieka. Rekiny wielorybie są zagrożone
To przez działalność człowieka. Rekiny wielorybie są zagrożone
NGC 2775. Galaktyka, która wymyka się klasyfikacji
NGC 2775. Galaktyka, która wymyka się klasyfikacji
Powstają na Syberii. Naukowcy wskazują na gaz ziemny
Powstają na Syberii. Naukowcy wskazują na gaz ziemny
Ten fotosynentyczny mikroorganizm jest zagrożony. Naukowcy alarmują
Ten fotosynentyczny mikroorganizm jest zagrożony. Naukowcy alarmują
Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek