StarCraft II Beta - test wydajności

W serwisie Tom's Hardware możecie znaleźć szczegółowy test wydajności wersji beta RTS-a StarCraft II. Na tytuł czekają miliony graczy. Czy będzie im działał płynnie?

StarCraft II Beta - test wydajności 1
Szymon Adamus

W serwisie Tom's Hardware możecie znaleźć szczegółowy test wydajności wersji beta RTS-a StarCraft II. Na tytuł czekają miliony graczy. Czy będzie im działał płynnie?

Porównanie ustawień graficznych drugiego StarCrafta widzieliśmy już dzięki testom PC Games Hardware.  Nawet na niskich ustawieniach gra prezentowała się całkiem nieźle. Tom's Hardware pokazuje w swoim teście wszystkie ustawienia graficzne, porównuje jakość obrazu na kartach GeForce kontra Radeon itp. Wniosek jest jeden. Gra wygląda nieźle na kartach obydwu producentów i działa płynnie w większości ustawień.

Komputer, którego użyto do testów miał specyfikacje:

  • procesor - Intel Core i7-920 (Nehalem), 2.67 GHz, QPI-4200, 8MB Cache Overclocked to 3.06 GHz @ 153 MHz BCLK,
  • płyta główna - ASRock X58 SuperComputer Intel X58, BIOS P1.90,
  • pamięć - Kingston PC3-10700 3 x 1,024MB, DDR3-1225, CL 9-9-9-22-1T,
  • system 0peracyjny - Windows 7 64-bit.

Do testów użyto kilkunastu różnych kart graficznych.

StarCraft II Beta - test wydajności 2
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/04/StarcraftII2.jpg)

Najlepiej wypadły karty Radeon HD5850, HD5830, HD5770, HD5750 i GeForce GTX260 896 MB, 9600GT wyświetlając w rozdzielczości 1280x1024, bez AA i na średnich ustawieniach około 70 klatek na sekundę. Na najwyższych, możliwych ustawieniach (detale na Ultra, 4xAA, rozdzielczość 2560x1600 pikseli) karty GeForce GTX 260 i 250 wyświetlały średnio około 11 klatek na sekundę. Szczegółowe wyniki znajdziecie na wspomnianej stronie (link w źródle).

Konkluzją artykułu było pozytywnie nastrajające stwierdzenie.

[cytat]Bazując na wczesnym wydaniu sądzimy, że można spokojnie powiedzieć, że większość graczy będzie mogła grać wygodnie bez ulepszania swojego PeCeta.[/cytat]

Oczywiście StarCraft II to nie Crysis, tutaj nie potrzeba potężnej mocy by wyświetlić chociażby zwykłe drzewo. Niemniej cieszą takie wyniki wstępnych testów. To w końcu gra nastawiona na multiplayer. Wszystko musi działać płynnie na jak największej ilości komputerów. Inaczej nie będzie z kim grać.

Źródło: Tom's Hardware

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Nibieskie psy w Czarnobylu. Co się dzieje?
Nibieskie psy w Czarnobylu. Co się dzieje?
Symetria między półkulami Ziemi zanika. To wpływa na pogodę
Symetria między półkulami Ziemi zanika. To wpływa na pogodę
Santander ostrzega przed telefonami. Podał kluczowe zasady
Santander ostrzega przed telefonami. Podał kluczowe zasady
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p