Sztuczki marketów z elektroniką. Na te produkty uważaj

Natknąłeś się na produkt z kodem kończącym się na szóstkę? Lepiej go nie kupuj! Czasem sprzedawcy próbują pozbyć się starych lub wadliwych towarów, byle tylko zarobić. Umiejętność odczytywania etykiet na elektronice pozwoli ci unikać takich pułapek marketingowych.

Sztuczki marketingowe w sklepach z elektroniką
Sztuczki marketingowe w sklepach z elektroniką
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Valerii Apetroaiei

08.07.2024 | aktual.: 08.07.2024 12:26

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak często zdarza się, że idziesz do sklepu z zamiarem kupna określonego sprzętu, a sprzedawcy próbują sprzedać ci zupełnie inny produkt? To nagminne zjawisko ma swoje przyczyny. Na te sztuczki marketingowe warto uważać, by unikać zakupu bubli.

Sztuczki marketingowe w sklepie z elektroniką. Na co zwrócić uwagę?

Podczas kupowania elektroniki nie ufaj bezwarunkowo sprzedawcom, bo najpewniej stosują na tobie triki marketingowe. Zazwyczaj mają do wykonania określone plany sprzedażowe i próbują sprzedać ci produkty, które nie są opłacalne. Premie dla konsultantów zależą od sprzedaży konkretnych artykułów, co motywuje ich do przekonywania cię do zakupu rzeczy z ekspozycji. Kluczem do sukcesu jest czytanie etykiet, które zdradzają prawdę o produkcie.

Dalsza część artykułu poniżej materiału wideo

Na każdej etykiecie w sklepie znajdziesz coś, co nazywa się "kodem oznaczeń". To właśnie ten kod pokazuje, jaką premię sprzedawca dostanie za sprzedaż danego urządzenia. Jest on umiejscowiony w prawym górnym rogu etykiety, oznaczony jako "kod PLU". Dwie ostatnie cyfry w tym kodzie, w przedziale od jeden do sześć, są najważniejsze. Cyfra jeden oznacza najniższą premię, a sześć najwyższą.

Produkty oznaczone szóstką to zazwyczaj towar z wyprzedaży, wystawowy lub wybrakowany. Sprzedawcy muszą je szybko sprzedać, aby zrobić miejsce na nowe modele. Sztuczki marketingowe mają cię skłonić do zakupu tych przedmiotów, chociażbyś nawet o nich wcześniej nie myślał. Sprzedawcy znają metody manipulacji, abyś kupił to, co chcą ci zaoferować.

Te sztuczki marketingowe sprawiają, że kupujesz buble

Okazuje się, że w zależności od sklepu oznaczenia mogą się różnić. Chociaż zasady marketingowe pozostają podobne, numerki mogą wyglądać inaczej i być umieszczone w różnych miejscach etykiety. Oprócz kodu w prawym górnym rogu, zwróć uwagę na kwadraciki z cyframi poniżej ceny produktu.

Jedynka w czarnym kwadracie oznacza najwyższą premię dla sprzedawcy. Nie dziwi więc, że stosuje on wszelkie możliwe sztuczki marketingowe, abyś kupił produkt, który poleca. Niezamalowany kwadrat z jedynką oznacza niższą premię, dlatego mało kto poleci ci taki produkt.

Jeśli na etykiecie zobaczysz dwójkę w pustym kwadracie, oznacza to, że produkt na półce jest nieopłacalny i najpewniej wadliwy. Takie przedmioty również muszą szybko znaleźć nabywców, więc są umieszczane przy wejściu do sklepu, by skusić klienta niską ceną.

Oznaczenie "2/3" wskazuje, że produkt jest stary, leży na magazynie długi czas, a czasem jest nawet uszkodzony. Sprzedawca, który sprzeda taki przedmiot, może liczyć na największą premię.

Źródło artykułu:Genialne.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (3)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.