Sztuczki marketów z elektroniką. Na te produkty uważaj
Natknąłeś się na produkt z kodem kończącym się na szóstkę? Lepiej go nie kupuj! Czasem sprzedawcy próbują pozbyć się starych lub wadliwych towarów, byle tylko zarobić. Umiejętność odczytywania etykiet na elektronice pozwoli ci unikać takich pułapek marketingowych.
08.07.2024 | aktual.: 08.07.2024 12:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak często zdarza się, że idziesz do sklepu z zamiarem kupna określonego sprzętu, a sprzedawcy próbują sprzedać ci zupełnie inny produkt? To nagminne zjawisko ma swoje przyczyny. Na te sztuczki marketingowe warto uważać, by unikać zakupu bubli.
Sztuczki marketingowe w sklepie z elektroniką. Na co zwrócić uwagę?
Podczas kupowania elektroniki nie ufaj bezwarunkowo sprzedawcom, bo najpewniej stosują na tobie triki marketingowe. Zazwyczaj mają do wykonania określone plany sprzedażowe i próbują sprzedać ci produkty, które nie są opłacalne. Premie dla konsultantów zależą od sprzedaży konkretnych artykułów, co motywuje ich do przekonywania cię do zakupu rzeczy z ekspozycji. Kluczem do sukcesu jest czytanie etykiet, które zdradzają prawdę o produkcie.
Dalsza część artykułu poniżej materiału wideo
Na każdej etykiecie w sklepie znajdziesz coś, co nazywa się "kodem oznaczeń". To właśnie ten kod pokazuje, jaką premię sprzedawca dostanie za sprzedaż danego urządzenia. Jest on umiejscowiony w prawym górnym rogu etykiety, oznaczony jako "kod PLU". Dwie ostatnie cyfry w tym kodzie, w przedziale od jeden do sześć, są najważniejsze. Cyfra jeden oznacza najniższą premię, a sześć najwyższą.
Produkty oznaczone szóstką to zazwyczaj towar z wyprzedaży, wystawowy lub wybrakowany. Sprzedawcy muszą je szybko sprzedać, aby zrobić miejsce na nowe modele. Sztuczki marketingowe mają cię skłonić do zakupu tych przedmiotów, chociażbyś nawet o nich wcześniej nie myślał. Sprzedawcy znają metody manipulacji, abyś kupił to, co chcą ci zaoferować.
Te sztuczki marketingowe sprawiają, że kupujesz buble
Okazuje się, że w zależności od sklepu oznaczenia mogą się różnić. Chociaż zasady marketingowe pozostają podobne, numerki mogą wyglądać inaczej i być umieszczone w różnych miejscach etykiety. Oprócz kodu w prawym górnym rogu, zwróć uwagę na kwadraciki z cyframi poniżej ceny produktu.
Jedynka w czarnym kwadracie oznacza najwyższą premię dla sprzedawcy. Nie dziwi więc, że stosuje on wszelkie możliwe sztuczki marketingowe, abyś kupił produkt, który poleca. Niezamalowany kwadrat z jedynką oznacza niższą premię, dlatego mało kto poleci ci taki produkt.
Jeśli na etykiecie zobaczysz dwójkę w pustym kwadracie, oznacza to, że produkt na półce jest nieopłacalny i najpewniej wadliwy. Takie przedmioty również muszą szybko znaleźć nabywców, więc są umieszczane przy wejściu do sklepu, by skusić klienta niską ceną.
Oznaczenie "2/3" wskazuje, że produkt jest stary, leży na magazynie długi czas, a czasem jest nawet uszkodzony. Sprzedawca, który sprzeda taki przedmiot, może liczyć na największą premię.