Tej aplikacji używa już 800 milionów ludzi. A w 2016 będzie jeszcze lepsza
Rok 2015 już za nami, dlatego David Marcus, wiceprezes działu produktów komunikacyjnych w Facebooku, przedstawił najważniejsze osiągnięcia platformy Messenger oraz nakreślił kilka kluczowych tematów, które jego zespół będzie realizował w 2016 roku.
08.01.2016 | aktual.: 15.01.2022 16:38
Jak podaje agencja Nielsen, Messenger został okrzyknięty najszybciej rozwijającą się aplikacją 2015 roku oraz drugą najpopularniejszą aplikacją wszech czasów na system iOS, zaraz po Facebooku.
Co więcej, każdego miesiąca z Messengera korzysta 800 milionów ludzi. Pozostałe dane, które udostępnił Facebook, również robią wrażenie.
1. Messenger był najszybciej rozwijającą się aplikacją w USA w 2015 roku (wg danych Nielsena).
- W ciągu roku podwojona została liczba wiadomości wysłanych do firm na Facebooku.
- Miesięcznie poprzez Messengera ludzie wysyłają ponad 9,5 miliarda zdjęć do swoich znajomych.
- Messenger jest drugą najpopularniejszą aplikacją wszech czasów na system iOS zaraz po Facebooku (wg App Annie)
- Codziennie ludzie wysyłają średnio 5 milionów GIFów za pośrednictwem Messengera.
- Messenger ma 800 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie
- Zanotowano już miliard pobrań aplikacji na urządzenia z systemem Android
- Od momentu uruchomienia platformy, liczba instalacji aplikacji na Messengera osiągnęła milion. Instalacje obejmują takie aplikacje jak Talking Tom, GIPHY, Sound Clips oraz Bitmoji.
- W całej grupie aplikacji Facebooka dziennie wysyłanych jest średnio ponad 45 miliardów wiadomości.
- 2 dni po prowadzeniu funkcji połączeń wideo w Messengerze, przekroczony został próg miliona połączeń.
- Messenger już odpowiada za 10 proc. wszystkich mobilnych połączeń VoIP na całym świecie.
Spoglądając na rok 2016, Marcus przewiduje spadek znaczenia wiadomości tekstowych i SMS-ów na rzecz bogatszych form komunikacji, które zapewnia Messenger.
Uważa również, że zwiększy się liczba marek wykorzystujących Messengera jako kanał sprzedaży, indywidualnej obsługi klienta oraz ciągłych innowacji, takich jak testowany wirtualny asystent M.