Wyjątkowy projekt Włochów. To połączenie kilku pojazdów

Rynek potrzebuje niewielkich pojazdów do miasta – taką przynajmniej tezę można postawić, sugerując się ostatnio zaprezentowanym E-trike Indimob. Konstrukcja stanowi połączenie roweru i mikrosamochodu.

Trójkołowiec Indimob.
Trójkołowiec Indimob.
Źródło zdjęć: © Indimob
Norbert Garbarek

17.08.2023 | aktual.: 17.08.2023 21:30

Indimob to w istocie trójkołowiec, za którego odpowiada firma o tej samej nazwie. Pojazd łączy w sobie zalety dwóch wspomnianych wcześniej konstrukcji, a więc obecności dachu nad głową jak w samochodzie (nie we wszystkich wersjach) i wygody przeciskania się w wąskich miejskich uliczkach – jak na rowerze.

Włoskie przedsiębiorstwo przygotowało maszynę, która na pierwszy rzut oka wygląda jak kolejny elektryczny "mieszczuch". Jeśli tylko przyjrzymy się dokładniej, dostrzeżemy, że pojazd jest napędzany przez kierowcę w ten sam sposób co rower – poprzez pedałowanie.

Trójkołowiec do miasta

Producent przygotował do sprzedaży aż pięć wariantów trójkołowców. Są to modele Naked (bez nadwozia) w wersji jedno- lub dwumiejscowej, Coupé (nadwozie z włókna węglowego) w wersji jedno- lub dwumiejscowej oraz jednomiejscowy Indicargo z platformą ładunkową.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Aluminiowa rama zbudowana w konstrukcji typu delta trike charakteryzuje się obecnością pojedynczego koła z przodu pojazdu oraz dwóch z tyłu. Trójkołowiec napędzany jest elektryczną jednostką o mocy 250 W, która generuje ponad 80 Nm momentu obrotowego i pozwala rozpędzić się do prędkości maksymalnej 25 km/h.

  • Trójkołowce Indimob.
  • Trójkołowce Indimob.
  • Trójkołowce Indimob.
[1/3] Trójkołowce Indimob.Źródło zdjęć: © Indimob

Przy trybie jazdy ze wspomaganiem elektrycznym zasięg Indimob wynosi ok. 40 km (przy obecności kierowcy i pasażera z tyłu). Producent pozwala jednak zwiększyć dystans możliwy do pokonania poprzez zainstalowanie opcjonalnego akumulatora. Wówczas jedna osoba może przejechać trójkołowcem nawet 140 km.

Ponadto producent podkreśla, że każde koło posiada hamulce tarczowe, natomiast amortyzację podczas jazdy po nierównym terenie gwarantują trzy amortyzatory. Dla bezpieczeństwa zainstalowano też kompletny zestaw oświetlenia LED – z przodu oraz z tyłu pojazdu.

  • Trójkołowce Indimob.
  • Trójkołowce Indimob.
  • Trójkołowce Indimob.
[1/3] Trójkołowce Indimob.Źródło zdjęć: © Indimob

Najtańsza wersja Indimob to wydatek rzędu 6,1 tys. euro i dotyczy podstawowej wersji trójkołowca o wadze 65 kg. Wariant o zwiększonej użyteczności (bo pozwalający przewozić pasażera) waży z kolei 20 kg więcej, a najdroższy model w katalogu producenta wyceniono na ponad 11 tys. euro. Pojazdy można wyposażyć w dodatkowe akcesoria podczas konfiguracji (kosze, wyświetlacz etc.).

Norbert Garbarek, dziennikarz Gadżetomanii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.