8 nieznanych gier osadzonych w wiedźmińskim uniwersum

Gry z wiedźminem w roli głównej to nie tylko wielka i znana na całym świecie seria tworzona przez CD Projekt RED, której trzecia część – Dziki Gon – ma pojawić się w 2014 roku. Poza wysokobudżetowymi erpegami powstały także mniej popularne gry odwołujące się do świata stworzonego przez Andrzeja Sapkowskiego. Jakie?

Wiedźmin Versus
Wiedźmin Versus
Łukasz Michalik

29.10.2013 | aktual.: 13.01.2022 10:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wiedźmin Versus

Gry z wiedźminem w roli głównej to nie tylko wielka i znana na całym świecie seria, której trzecia część – Dziki Gon – ma pojawić się w 2014 roku. Poza wysokobudżetowymi erpagami powstały także mniej popularne gry odwołujące się do świata stworzonego przez Andrzeja Sapkowskiego. Jakie?

Wiedźmin: Versus - VideoTutorial "Pierwsza Walka"

Ta bezpłatna gra przeglądarkowa to efekt współpracy CD Projektu i one2tribe. Gracze rozpoczynali od wyboru jednej z trzech dostępnych postaci: wiedźmina, czarodziejki i przerazy (stwora podobnego do modliszki).

Gra polega na toczeniu pojedynków z innymi graczami. Pojedynek polegał na ustawieniu sekwencji ciosów i blokad. Robili to obaj przeciwnicy, nie widząc sekwencji przygotowywanej przez oponenta. Rozpoczęcie walki oznaczało bierne oglądanie jej przebiegu, rozgrywającego się według ustalonego wcześniej scenariusza, a dużą zaletą była w tym przypadku dopracowana oprawa graficzna.

Całość przypominała moim zdaniem grę w kamień, papier, nożyce, a zwycięstwo było zależne w dużej mierze od szczęścia. Wygrana walka oznaczała profity w postaci doświadczenia i gotówki, co pozwalało na rozwój postaci, zakup lepszego sprzętu i specjalnych przedmiotów, a jedna z łatek wniosła do rozgrywki system misji, które gracz mógł wypełniać.

W 2010 roku pojawiła się również wersja dla iPhone’ów. W związku z zakończeniem współpracy CDP z one2tribe gra dostępna pod adresem Versus.TheWitcher.com została wyłączona 31 maja 2012 roku.

The Witcher: Versus Review (iOS)

The Witcher: Adventure Game

The Witcher: Adventure Game
The Witcher: Adventure Game

Podczas ostatnich targów Gamescom 2013 została przedstawiona gra będąca efektem współpracy CD Projekt RED i Ignacego Trzewiczka, znanego m.in. z takich gier planszowych, jak Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island czy Stronghold, i gier fabularnych, w tym Neuroshima i Monastyr.

Postać twórcy gry wydaje się doskonałą rekomendacją, choć o samym produkcie nie wiadomo na razie wiele. W zabawie będzie brało udział 2-4 graczy. Tytuł jest przeznaczony dla osób minimum 16-letnich, a przewidywany czas rozgrywki to około 2 godzin.

Wiadomo, że w grze będziemy mogli wcielić się w Geralta, Zoltana, Triss i Jaskra, a kooperacja nie będzie najważniejszym zadaniem graczy, bo zwycięzca będzie mógł być tylko jeden. Dostępne w Sieci zdjęcia wskazują na bardzo starannie wykonaną planszówkę, m.in. z figurkami graczy i dedykowanym zestawem kości.

Co istotne, choć oprawa graficzna nawiązuje do gry wideo, fabuła ma być bliska książkowym przygodom Geralta. The Witcher: Adventure Game ma ukazać się w 2014 roku jako niezależny produkt, a nie tylko gadżet promujący trzecią część komputerowego Wiedźmina. Gra ma się ukazać również w wersji przeznaczonej na iPady.

The Witcher: Adventure Game
The Witcher: Adventure Game

Wiedźmin: Gra Wyobraźni

Wiedźmin: Gra Wyobraźni
Wiedźmin: Gra Wyobraźni

W 2001 roku wydawnictwo MAG wydało podręcznik do gry fabularnej osadzonej w świecie wykreowanym przez Andrzeja Sapkowskiego. Podręcznik zawierał opis mechaniki gry, opis świata i bestiariusz i został ozdobiony obrazami z filmu i serialu „Wiedźmin”, a mistrz gry został przez twórców Gry Wyobraźni nazwany bajarzem.

W kolejnych latach wydawnictwo MAG wydało do gry dwa dodatki: Czas Pogardy - Wojny z Nilfgaardem i Miecz Przeznaczenia: Pokonać Fatum. Dodatkowo ukazały się 3 numery 32-stronicowego magazynu „Biały Wilk”, będące kolejnymi dodatkami do gry. Kolejne dodatki ukazywały się w miesięczniku „Magia i Miecz”.

Biały Wilk

Biały Wilk
Biały Wilk

To osadzona w świecie wiedźmina fanowska produkcja wykonana we Flashu. Gra nie została jeszcze ukończona, ale autor zapewnia o nieliniowości rozgrywki, połączeniu gry RPG i zręcznościowej, nowatorskim systemie walki i muzyce dopasowującej się do sytuacji.

Co istotne, z niezależnego fanowskiego projektu Biały Wilk zmienił się w produkt komercyjny – autor zapowiada sprzedaż gry w cenie 20 złotych. Czy jest tego warta? Dostępne w Sieci screeny nie wyglądają zbyt zachęcająco, ale grafika to przecież nie wszystko…

Biały Wilk
Biały Wilk

The Bitcher

The Bitcher
The Bitcher

Do bohatera stworzonego przez Andrzeja Sapkowskiego nawiązuje również flashowa gra Bitcher, co w jednej z polskich recenzji zostało zgrabnie przetłumaczone na Bladźmin.

Gra to w gruncie rzeczy szydercze potraktowanie gatunku RPG, dająca sterującemu Bladźminem graczowi szansę na przeżycie… no właśnie, aż chciałoby się napisać „emocjonujących przygód”, ale tę arcyprostą flashówkę trudno uznać za coś więcej niż okazję do pokazania, wybaczcie dosłowność, kilku gołych dup.

The Bitcher
The Bitcher

Opracowana przez Kuźnię Gier gra karciana pozwala za pomocą talii specjalnych kart uczestniczyć w przygodach związanych ze światem wiedźmina. Zadaniem graczy jest zabijanie potworów, a można tego dokonać przy pomocy jednego z pięciu bohaterów: Jaskra, króla Foltesta, czarodziejki Triss Merigold, wiedźmina Vesemira lub krasnoluda Yarpena Zigrina oraz – po licytacji – Geralta (instrukcję do gry możecie pobrać w tym miejscu).

The Witcher - Crimson Trail (PREVIEW)

Wydana w 2007 roku gra Wiedźmin: Krwawy Szlak była przeznaczona dla użytkowników telefonów komórkowych (początkowo dla klientów Play) i była klasyczną platformówką 2D. Na gracza czekało 12 poziomów podzielonych na 4 lokacje, kilkanaście rodzajów przeciwników i zróżnicowane sposoby radzenia sobie z nimi, do czego służyły nie tylko miecze, ale też wiedźmińskie znaki.

Mimo oczywistych uproszczeń wybór właściwego miecza miał wpływ na zadawane obrażenia, gracz mógł wykonywać combosy, które wraz z rozwojem postaci rozbudowywano o kolejne ciosy w sekwencji. Rozwój Geralta polegał również na wzmacnianiu siły działania znaków, a ciekawym urozmaiceniem była możliwość zbierania ziół i tworzenia eliksirów.

Dodatkowym atutem była opcja wyboru trybu gry – w pierwszym gracz eksplorował świat gry, a w drugim tylko walczył z kolejnymi przeciwnikami, starając się przeżyć jak najdłużej. Rewelacyjnym dodatkiem była symulacja wiedźmińskiego medalionu, sygnalizującego bliskość przeciwników - jego działanie symulowały wibracje telefonu.

The Witcher mobile 240x320 gameplay

MUD-y Arkadia i Vatt'ghern

Do wiedźmina nawiązuje również jedna z domen Arkadii – darmowej, tekstowej gry fabularnej typu MUD. Charakteryzuje się ona złożonością przedstawionego świata, swobodą rozgrywki, a zarazem nietypowym dla współczesnych graczy interfejsem – rozgrywka odbywa się w trybie tekstowym, a gracz steruje poczynaniami postaci, wpisując odpowiednie komendy. Do gry można dołączyć przez stronę Arkadia.RPG.pl.

Przez pewien czas poza Arkadią istniała – stworzona na jej podstawie – gra Vatt'ghern, również umieszczona w uniwersum wiedźmińskim.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.